نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 12:23

اعیاد یهودی پیش رو چیست؟ / افزایش تهدیدات علیه مسجدالاقصی

وبگاه فلسطین الیوم با اشاره به در پیش بودن موعد برخی اعیاد یهودی در روزهای آینده، درباره تشدید خطرات علیه مسجدالاقصی طی این ایام اعلام خطر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وبگاه فلسطین الیوم به تازگی ضمن انتشار یک اینفوگرافی اعیاد یهودی پیش رو را خطری جدی برای مسجدالاقصی دانست که حریم این مکان مقدس اسلامی را مورد تهدید قرار می‌دهد.

در این اینفوگرافی به اعیاد یهودی طی روزهای آینده اشاره شده که شامل موارد زیر می شود:

عید سال جدید عبری؛ طی روزهای ۱۵ سپتامبر تا ۱۷ سپتامبر آینده (۲۴ تا ۲۶ شهریورماه) برگزار می شود. در ایام برگزاری این عید، شهرک نشینان در کنار برخی مقامات صهیونیست به مسجدالاقصی به طور گسترده تعرض می‌کنند و در شیپورها می‌دمند.

عید کیپور؛ طی روزهای ۲۴ و ۲۵ سپتامبر (دوم و سوم مهرماه) برگزار می‌شود. در این عید، صهیونیست‌ها به طور گسترده مسجدالاقصی را مورد تعرض قرار داده و قربانی (معمولا طیور) برای ذبح به صحن مطهر این مسجد می‌برند.

عید سایبان‌ها؛ از روزی ۳۰ سپتامبر آغاز شده (هشتم مهرماه) و تا روز پنجم اکتبر (۱۳ مهرماه) ادامه می یابد. در ایام این عید، صهیونیست‌ها تعرضات گسترده‌ای را علیه مسجدالاقصی انجام داده و اقدام به بردن قربانی به صحن مطهر این مسجد می‌کنند. یکی دیگر از مراسم‌های این جشن یهودی، برپایی سایبانی از شاخه درختان نخل است.

عید شمینی عتسیدیت (بهجت توراتی)؛ در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) برگزار شده و طی آن دست نوشته‌های قدیمی از کتاب مقدس یهودیان به مسجدالاقصی آورده شد و دور این مسجد گردانده می‌شود.

اعیاد یهودی پیش رو چیست؟ / افزایش تهدیدات علیه مسجدالاقصی

عید اسرو حاغ؛ در روز هشتم اکتبر (۱۶ مهرماه) برگزار می شود. یکی از اصلی ترین مراسم‌های این جشن پهن کردن سفره‌ای بزرگ از غذاهای مختلف است. همزمان با این جشن صهیونیست‌ها اقدام به انجام برخی مناسک تلمودی در صحن‌های مختلف مسجدالاقصی می‌کنند.

عید هوشعنا رباه؛ در روز دهم اکتبر (۱۸ مهرماه) برگزار می شود و طی آن شهرک نشینان اقدام به برگزاری مناسک تحریک آمیز تلمودی در صحن‌های مسجدالاقصی می‌کنند.

عید سجده؛ در روز سیزدهم نوامبر (۲۲ آبان ماه) برگزار می شود و طی آن شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی تعرض کرده و در صحن‌های آن اقدام به برگزاری مناسک تلمودی می کنند.

عید حنوکا: از روز هشتم تا دوازدهم دسامبر (۱۷ تا ۲۱ آذرماه) برگزار می شود. در ایام برگزاری این جشن یهودی، صهیونیست‌ها به طور بسیار گسترده به مسجدالاقصی تعرض کرده و اقدام به روشن کردن شمع در شمعدان‌های بزرگ می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1494333

مهمترین اخبار ایران و جهان: