نیوز سیتی!
14 مهر 1402 - 11:15

4 شهرستان خراسان جنوبی پایلوت تولید قراردادی گوشت شتر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: طرح تولید قراردادی گوشت شتر در4 شهرستان استان به صورت پایلوت اجرا می‌شود.

خبرگزاری فارس - خراسان‌جنوبی؛ خراسان جنوبی با بیش از ۳۷ هزار نفر شتر رتبه دوم را در کشور دارد و ۵۴۷ بهره بردار در این استان در واحد‌های صنعتی و سنتی به شترداری مشغول هستند.

از جمله نژادهای شتر خراسان جنوبی می توان به بلوچی، تک کوهانه و سندی اشاره کرد که دام های زنده تولیدی علاوه تامین نیاز استان به استان های همجوار هم ارسال می شود.

 ظرفیت سالانه شیر شتر در خراسان جنوبی ۱۱ هزار تن است.

 طرح هاب شتر نیز با اجرای واحد قرنطیه ای حیدر آباد نهبندان، میدان دام و بهره برداری کشتارگاه و مرکز تحقیقات ایستگاه پرورش شتر بجد و ... در استان عملیاتی شد.

اکنون به واسطه قابلیت خراسان جنوبی در زمینه پرورش و تولید شتر و فرآوده های آن در استان قرار است طرح تولید قراردادی گوشت شتر در استان  به اجرا درآید.

آن طور که مهدی جعفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم امروز به رسانه ها اعلام کرد: طرح تولید قراردادی گوشت شتر در چهار شهرستان به صورت پایلوت اجرا می‌شود.

وی افزود: برای اجرای این طرح مراحل اولیه تخصیص نهاده انجام شده و در مرحله تخصیص ارز هستیم تا بتوانیم شتر را از پاکستان وارد کنیم.

به گفته وی چهار شهرستان طبس، نهبندان، بشرویه و خوسف برای اجرای این طرح مهم انتخاب شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: در این رابطه نهاده و ارز مورد نیاز را تامین خواهیم کرد که سودآوری خوبی برای کشاورزان خواهد داشت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1529177

مهمترین اخبار ایران و جهان: