نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 16:48

دستگیری 4 داعشی در شمال عراق

سرویس مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد که نیروهای این کشور موفق شده‌اند طی چند عملیات 4 تروریست داعشی از جمله یک کارشناس موادمنفجره وابسته به این گروه تروریستی را در شمال عراق دستگیر کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرویس مبارزه با تروریسم عراق، امروز (دوشنبه)، از دستیگری ۴ تروریست داعشی در این کشور خبر داد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، از جمله افرادی که در این عملیات دستگیر شده‌اند، «و.م.م» کارشناس مواد منفجره داعش در شمال عراق بوده است.

سرویس مبارزه با تروریسم عراق در بخشی از بیانیه خود اعلام کرد: «طی چند عملیات منحصربه‌فرد، یکی از واحدهمایمان یک تروریست را در شهر کرکوک و دو تروریست دیگر را در منطقه‌های بازیان و جمجمال سلیمانیه دستگیر کرد».

این در حالی است که «صلاح فاضل العیساوی» فرماندهی تیپ ۵۴ سازمان الحشد الشعبی عراق در استان الانبار (غرب)، دیروز (یکشنبه)، از قرار گرفتن نیروهای این سازمان در وضعیت آماده باش در پی هشدارهای نفوذ اعضای گروه تروریستی داعش به مناطق غربی این استان خبر داد.

العیساوی تاکید کرد نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی در آماده‌باش کامل برای خنثی‌کردن هرگونه اقدام تروریستی قرار دارند. نیروهای امنیتی، ایست‌های امنیتی ثابت و سیار متعددی را مستقر و حضور خود را در ورودی شهرها تقویت کردند.

به رغم‌ آنکه دولت عراق در دسامبر سال ۲۰۱۷ از آزادی تمامی مناطق اشغالی به دست تروریست‌های داعش خبر داده است، با این وجود، بقایای داعش در قالب هسته‌های کوچک در مناطق صعب‌العبور و عمدتا در استان‌های دیالی، الانبار، صلاح‌الدین و نینوی مخفی شده‌اند و هر از گاهی دست به عملیات تروریستی علیه نیروهای نظامی و مردم عادی می‌زنند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1485177

مهمترین اخبار ایران و جهان: