نیوز سیتی!
08 مهر 1402 - 15:08

وحدت بین مسلمانان خار در چشم دشمنان است

مدیر مرکز اسلامی گلستان گفت: وحدت بین مسلمانان خار در چشم دشمنان است و امروز کشورهای غربی تلاش دارند تا این وحدت بین مسلمانان و تشکیل تمدن نوین اسلامی را از بین ببرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حجت الاسلام نورعلی دیلم بعد از ظهر امروز در مراسم جشن وحدت در سالن اجتماعات دانشگاه گنبدکاووس اظهار کرد: مهمترین و ارزشمندترین راهبرد مسلمانان که مورد تاکید اسلام است، وحدت و همبستگی بین مسلمانان  است.

وی تصریح‌کرد: در همین راستا و بمناسبت هفته وحدت نشست‌ها و گفتمان‌های گوناگونی با هدف توسعه و پیشرفت با موضوع وحدت در این هفته برگزار می‌شود.

مدیر مرکز اسلامی گلستان خاطرنشان‌کرد:  زندگی مسالمت‌آمیز در بین اقوام و مذاهب مختلف در استان گلستان و گنبدکاووس ارزشمند است باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم.

دیلم با اشاره به اینکه وحدت بین مسلمانان خار در چشم دشمنان است، ابراز کرد: امروز کشورهای غربی تلاش دارند تا این وحدت بین مسلمانان و تشکیل تمدن نوین اسلامی را از بین ببرند و در این راستا چهره زشتی را از اسلام در کشورهای اروپایی ایجاد کردند و با اسلام‌ هراسی سعی دارند اسلام را کمرنگ کنند.

وی افزود: ایجاد اختلاف و گسل بین مذاهب و اقوام مهمترین هدف دشمن است و متاسفانه برخی با نا آگاهی در مسیر خواسته‌های آنها حرکت می‌کنند و در این بین وظیفه همه ما آگاهی بخشی درست است.

دیلم خاطرنشان‌کرد: استان گلستان این ظرفیت را دارد ضمن تثبیت وحدت، آن را به عنوان یک الگو به استان‌های دیگر صادر کند.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1520377

مهمترین اخبار ایران و جهان: