نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 10:19

شهید مدنی الگوی عملی اخلاق و تجسم سیره نبوی بود

تبریز- امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: شهید مدنی الگوی عملی اخلاق و تجسم سیره نبوی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم شامگاه دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه میانه اظهار داشت: در قرآن مجید بعد از ذکر ۱۱ قَسَم، راه اساسی رسیدن به رستگاری، پاکی نَفْس ذکر شده است.

وی افزود: دومین شهید محراب حضرت آیت الله سید اسدالله مدنی عمر پربرکت خودشان را به تهذیب نفس گذرانده و می‌فرمودند تا کسی زیر تسلط ظلمت و هوای نفسانی قرار دارد نمی‌تواند به خدا برسد.

امام جمعه تبریز گفت: شهید مدنی الگوی عملی اخلاق و تجسم سیره نبوی برای ائمه جمعه بود وقتی به نماز می‌ایستاد از سر تا پا جذب جمال حق می‌شد و عاشقانه با محبوب خویش سخن می‌گفت چون از قیامت می‌گفت چنان می‌گریست که گویی تمام عظمت قیامت را به دیده می‌بیند.

آل هاشم ابراز داشت: آرامش روح، اطمینان قلب، صفای نفس، خالی بودن از هواهای نفسانی، اطاعت محض از ولی فقیه، جامعیت علم و عمل صالح شهید مدنی باعث شد آن پرورش یافته مکتب روحانیت اصیل قم و نجف مانند امام خمینی و …، در فرایند پیروزی انقلاب اسلامی، نقش بارز و مهمی داشته باشد.

وی گفت: پیکر قطعه قطعه و غرق به خون این شهید محراب در انقلاب اسلامی، پیوند این نهضت را، با راه علی علیه السلام در صدر اسلام می‌رساند و شاهد دیگری است که این اسوه زهد و تقوا و فضیلت و اخلاص، در همه اوصاف به مولایش علی (ع) اقتدا کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1495777

مهمترین اخبار ایران و جهان: