نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 12:37

مصوبه بیرون راندن نیروهای جنگی آمریکا از عراق سریعتر اجرا شود

یکی از رهبران ائتلاف الفتح عراق خواهان اجرای مصوبه پارلمان این کشور مبنی بر بیرون راندن نیروهای رزمی آمریکا از عراق شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمود مرعی» یکی از رهبران ائتلاف الفتح عراق تاکید کرد که دولت و پارلمان این کشور باید مانع اقدامات آمریکا در عراق شوند.

وی در ادامه افزود: تحرکات نظامیان آمریکایی در داخل تعدادی از استان‌های عراق همچنان ادامه داشته و هدف از این تحرکات نامشخص است. باید توافقنامه راهبردی مربوط به بیرون راندن نیروهای رزمی از عراق اجرا شود.

مرعی تاکید کرد: نیروهای نظامی که در داخل خاک عراق رفت و آمد می‌کنند به پایگاه‌های آمریکا در برخی استان‌های این کشور تعلق دارند. مصوبه پارلمان مبنی بر بیرون راندن نیروهای رزمی آمریکا از عراق هنوز اجرایی نشده است.

وی اضافه کرد: یکی از دلایل این تحرکات نظامیان آمریکایی، تلاش واشنگتن برای به دست گرفتن کنترل برخی مناطق سوریه است.

لازم به ذکر است که ویدئوهای مربوط به رفت و آمدها و جابه جایی نیروهای آمریکایی در داخل خاک عراق به صورت گسترده در فضای مجازی منتشر شده که باعث ایجاد نگرانی نسبت به احتمال اجرای توطئه چینی‌های مخفیانه علیه عراق در میان مردم این کشور شده است.

«جاسم العطوانی» عضو پارلمان عراق نیز روز گذشته شمار بالای نظامیان ارتش آمریکا در داخل خاک عراق را تکان دهنده دانست و بر لزوم جدی «نظارت و پیگیری» بر توافقنامه منعقد شده میان واشنگتن و بغداد تاکید کرد.

قانونگذار عراقی از مقامات مسئول خواست درباره توافقنامه نظامی فیمابین در نظارت و تعداد نفرات نظامیان آمریکایی که با مأموریت آموزش نیروهای نظامی و مشاوره در عراق حضور دارند، توجه ویژه‌ای داشته باشند.

العطوانی در بخش دیگری از مصاحبه خود تاکید کرد که ما اطلاعاتی در دست داریم که حاکی از شمار بسیار بالای نظامیان آمریکایی در عراق است و این تعداد گسترده نه تنها برای آموزش نظامی نیروهای امنیتی عراق نیست، بلکه با هدف حمایت از سفارت آمریکا در عراق گرد آمده‌اند.

وی افزود: ما به عنوان اعضای مجلس نمایندگان، مخالف جدی حضور نیروهای آمریکایی در خاک عراق هستیم؛ به ویژه با این شاخص‌های خطرناک که نشان دهنده افزایش نیروهای رزمی در داخل کشور است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1496133

مهمترین اخبار ایران و جهان: