نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 12:29

۳۰۳ پروژه بخش کشاورزی خراسان جنوبی به بهره برداری می رسد

بیرجند- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: همزمان با هفته دولت ۳۰۳ پروژه با سرمایه‌گذاری ۵۷۰ میلیارد و ۴۹۶ میلیون تومان آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جعفری صبح پنج در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته دولت با بیان اینکه ۳۰۳ پروژه بخش کشاورزی در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد، افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۹۰ هزار و ۶۵۸ نفر در قالب ۲۴ هزار و ۲۵۴ خانوار از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه همچنین با افتتاح این پروژه‌ها زمینه اشتغال مستقیم ۲۶۸ نفر فراهم و پنج هزار و ۶۸۰ اشتغال تثبیت می‌شود، افزود: بیش از ۳۰ درصد پروژه‌های قابل افتتاح هفته دولت در استان متعلق به جهاد کشاورزی است.

جعفری بیان کرد: احداث استخر با حجم ۵۸۰ هزار متر مکعب و با اعتباری بالغ بر ۴۳ و نیم میلیارد تومان از جمله اقدامات انجام شده بوده که نسبت به دو ساله اول دولت قبل، چهار هزار و ۹۵۳ درصد رشد داشته است.

وی احیا و مرمت ۵۵۱ رشته قنات با اعتبار ۱۳۱ میلیارد تومان و رشد دو هزار و ۲۲۰ درصد را از دیگر پیشرفت‌های حوزه بخش کشاورزی دانست و گفت: ارتقای راندمان آبیاری از ۴۵ درصد به ۴۸.۴ درصد و اجرای هشت هزار و ۳۳۴ هکتار سامانه‌های نوین آبیاری از دیگر اقدامات دولت در دو سال گذشته بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در دو سال گذشته ۷۰ میلیارد تومان اعتبار در زمینه اجرای سامانه‌های نوین آبیاری هزینه شده است، افزود: انتقال آب با لوله به میزان ۹۱.۶ کیلومتر با اعتبار ۵۴ میلیارد تومان از دیگر اقدامات است.

جعفری از جذب و اعطای هزار و ۶۸۲ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه گذاری خبر داد و گفت: این میزان نسبت به دو ساله اول دولت قبل ۴۱۰ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: در دو سال گذشته ۸۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی رفع تداخلات شده که این میزان در مدت مشابه دولت گذشته، ۶۰ هزار هکتار بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی میزان کل تولیدات باغی استان را ۲۱۱ هزار تن دانست و اظهار کرد: این میزان نسبت به دو سال دولت قبل ۳۵ درصد رشد داشته است.

وی افزایش رکود تولید گندم، رشد تولیدات زراعی و افزایش خرید تضمینی گندم تا ۲۰ هزار تن را از دیگر خدمات دولت دانست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1465933

مهمترین اخبار ایران و جهان: