نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 15:46

پرداخت ۵۸۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی به نیازمندان

قزوین- مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: طی دو سال گذشته بیش از ۵۸۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی به نیازمندان و محرومان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر ظاهری ظهر پنجشنبه در حاشیه مراسم ادای احترام به شهدا به مناسبت نخستین روز هفته دولت بیان کرد: یکی از برنامه‌های کمیته امداد عزت بخشی به محرومان و نیازمندان است.

وی ادامه داد: برای عزت بخشی به نیازمندان لازم است نیازمندی وی برطرف شده و بستری فراهم شود تا مددجو با اتکاء به توانایی‌های خودش بتواند درآمد داشته باشد و از کمک مستقیم دیگران بی نیاز شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: در این راستا برنامه آموزش مهارت برای مددجویان اجرا شد و در نهایت متقاضیان اشتغال برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل استان معرفی شدند.

وی افزود: از هفته دولت سال ۱۴۰۰ لغایت پایان مرداد ماه سال جاری در مجموع بیش از ۵۸۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان و محرومان پرداخت شده است.

ظاهری عنوان کرد: تسهیلات اشتغال زایی پرداختی به صورت دو مرحله‌ای پرداخت می‌شود که مددجو پس از دریافت مرحله نخست باید اقدامات لازم را مطابق فرایند اشتغال معرفی شده انجام دهد و در ادامه پس از بازرسی کارشناسان اشتغال و راستی آزمایی های لازم، مرحله دوم تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: طی همین مدت بیش از ۱۲ هزار نفر از مددجویان و نیازمندان از آموزش‌های مهارت آموزی بهره مند شدند و افرادی که در پااین دوره در آزمون علمی و عملی شرکت کردند از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای مدارک پایان دوره را دریافت کردند.

ظاهری اظهارکرد: در حال حاضر موضوع آموزش و اشتغال مددجویان همچنان با جدیت ادامه دارد و در این میان اولویت با مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و روستایی است.

وی خاطرنشان کرد: طی این مدت ۱۱ هزار و ۸۰۵ فرصت شغلی ایجاد شده است و دو هزار و ۸۹ نفر از مددجویان با دریافت تسهیلات اشتغال زایی توانمند شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: یکی از طرح‌های در حال اجرا در این مدت نیز طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار زیر ۵۰ سال غیر تحت حمایت است که برای این امر برنامه ریزی های لازم انجام شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1466333

مهمترین اخبار ایران و جهان: