نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 15:13

۱۰۰۰میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان بقیه الله کاشان لازم است

کاشان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بیش از یک هزار میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان حضرت بقیه الله الاعظم (عج) کاشان لازم است.

به گزارش کورش ساکی پیش از ظهر شنبه در جمع با خبرنگاران با اشاره به اقدامات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: بیمارستان ۳۵۰ تخت خوابی حضرت بقیه الله (عج) مهم‌ترین طرح عمرانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

وی ابراز داشت: هم اکنون ۴۲ طرح عمرانی نیمه‌تمام در حوزه بهداشت و درمان شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در دست اجراست که بیمارستان بقیه الله (عج) کاشان و بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) آران و بیدگل از مهم‌ترین این طرح هاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه بیمارستان بقیه الله (عج) کاشان تاکنون تنها ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۸۷ میلیارد تومان برای آن هزینه شده، افزود: برای تکمیل ساختمان این بیمارستان یک هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر مورد نیاز است و اگر مبلغ یادشده تأمین شود در مدت سه سال تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به بهره برداری از ۴۵ واحد خوابگاه متأهلین در سال گذشته گفت: ۳۶ واحد آن به متراژ ۵۰ مترمربع و دوخوابه و ۹ واحد یک خوابه به متراژ ۴۰ متر مربع در راستای صیانت از جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و ایجاد تسهیلات خوابگاهی برای دانشجویان متأهل غیر بومی راه اندازی شد.

ساکی به مهم‌ترین دستاوردهای حوزه غذا و دارو این دو شهرستان از جمله اعطای تفویض صدور و تمدید پروانه ساخت تجهیزات پزشکی با کلاس خطر Aو B، راه اندازی بخش‌های شیمی و میکروبی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی و مشارکت در طرح سازمان بهداشت جهانی (ICERP2) و اخذ تاییدیه دریافت دستگاه PCR Real Time اشاره کرد و افزود: راه اندازی مرکز طب کار، مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان و درمان بیماری‌های خاص (هموفیلی، تالاسمی) و مرکز مشاوره شیردهی، تجمیع آزمایشگاه‌های شهری در مرکز بهداشت شهرستان کاشان و شبانه روزی نمودن مرکز خدمات جامع سلامت جوشقان قالی و ۱۶ ساعته نمودن مرکز خدمات جامع سلامت برزک از مهم‌ترین اقدامات حوزه بهداشت می‌باشد.

وی در خصوص راه اندازی مرکز سلامت روان جامعه نگر گفت: خدمات تخصصی روزانه مرکز شامل مراقبت پس از ترخیص (ویزیت در منزل و پیگیری تلفنی)، مراقبت مشارکتی (خدمات بستری در بیمارستان‌های مرتبط) و آموزش بیمار و خانواده بیمار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان یادآور شد: مرکز پیشگیری و تشخیص زود هنگام سرطان و مرکز درمان بیماری‌های خاص (هموفیلی، تالاسمی) آیت الله امامت در زمینی به مساحت ۳۲۰ و زیربنای ۱۱۰۰ مترمربع در سه طبقه با هزینه ۳۵ میلیارد تومان به همت خیر سلامت، حاج سیدمحمد علی امامت احداث شده است.

وی اظهار داشت: با راه اندازی مرکز مرکز مشاوره شیردهی در کاشان و آران و بیدگل شاخص شیر مصنوعی از سال ۱۴۰۰ روند کاهشی پیدا کرده و از ۱۱/۶ درصد در پایان سال ۱۳۹۹ به ۱۱ درصد در پایان سال ۱۴۰۱ رسیده است.

ساکی افتتاح مرکز رشد و نوآوری دانشگاه در خارج از محیط پردیس دانشگاهی، ارتقا مجلات انگلیسی زبان دانشگاه در سطح بین‌المللی (دریافت ضریب تأثیر) و تولید کیت‌های تشخیص انواع واریانتهای کووید و دریافت مجوز فروش (تجاری سازی محصول) و پروانه تولید این کیت‌های مولکولی تشخیص کرونا از اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی را از مهم‌ترین دستاوردهای حوزه پژوهش عنوان کرد.

وی تقویت دسترسی فناوران و همکاری‌های دوجانبه بین دانشگاه و شرکت‌های فناور دانش بنیان را از اهداف افتتاح مرکز رشد و نوآوری دانشگاه در خارج از محیط پردیس دانشگاهی برشمرد و گفت: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی کاشان دارای ۱۲ واحد فناور فعال (هشت واحد فناور مستقر در دانشگاه و چهار واحد فناور خارج دانشگاهی (مجازی)) و ۳۲ محصول است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1481433

مهمترین اخبار ایران و جهان: