نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 11:48

چطور در مقابل «کیلاگرها» در امان بمانیم؟

رئیس پلیس فتا پایتخت توضیحات و راهکارهایی جهت در امان ماندن از دست «کیلاگرها» ارائه داد.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت در گفت‌گو با خبرنگار مهر گفت: این روزها روند توزیع و انتشار بدافزارها رو به رشد است و هر روز با یک بدافزار جدید رو به رو هستیم که به قسمتی از امنیت مان در دنیای مجازی آسیب می‌زند. کیلاگر نوعی بدافزار است که می‌تواند هر چیزی را که با کی‌بورد تایپ می‌کنید، ضبط یا رکورد کند؛ این بدافزار هم می‌تواند به صورت یک سخت افزار کوچک به گوشی وصل شود، هم می‌تواند یک نرم افزار باشد که مخفیانه روی سیستم تان نصب شده است.

وی افزود: اما مجرمان سایبری با استفاده از کیلاگرها برای سرقت اطلاعات و رمزهای عبور که از طریق صفحه‌کلید وارد می‌شود، استفاده می‌کنند. به همین دلیل هرگز از منابع ناشناس نرم افزار نصب نکنید و به دسترسی‌هایی که به نرم افزارها می‌دهید دقت داشته باشید.

سرهنگ گودرزی بیان داشت: مجرمان سایبری با استفاده از کیلاگرها برای سرقت اطلاعات و رمزهای عبور که از طریق صفحه‌کلید وارد می‌شود، استفاده می‌کنند.

وی در ادامه گفت: کیلاگرها در دو نوع سخت افزاری و نرم افزاری برای سرقت اطلاعات وارد شده از طریق صفحه کلید طراحی شده‌اند.

رئیس پلیس فتا پایتخت توضیح داد: کیلاگرهای نرم افزاری پس از ورود به سیستم قربانی به‌صورت مخفیانه و غیرمجاز، اطلاعاتی نظیر رمزهای عبور و حساب‌های بانکی کاربران را سرقت کرده و آن را برای طراحان کیلاگر ارسال می‌کند.

وی گفت: نوع سخت افزاری آن نیز به عنوان یک رابط بین کیس و کیبورد قرار گرفته و اقدام به سرقت اطلاعات کاربران می‌کند.

سرهنگ معظمی گودرزی در پایان گفت: کیلاگرها بدافزارهایی هستند که پس از ورود به سیستم قربانی به‌صورت مخفیانه و غیرمجاز، اطلاعاتی نظیر رمزهای عبور و حساب‌های بانکی کاربران را سرقت کرده و آن را برای طراحان کیلاگر ارسال می‌کند، با روش‌های زیر می‌توان در مقابل کیلاگرها در امان بمانیم:

همواره از آنتی ویروس‌های بروز و معتبر استفاده کنید.

بر روی لینک‌های مشکوک کلیک نکنید.

در درگاه‌های پرداخت از صفحه کلید مجازی استفاده کنید.

هرگز برنامه‌های ناشناس را دانلود و نصب نکنید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1482733

مهمترین اخبار ایران و جهان: