نیوز سیتی!
04 اردیبهشت 1402 - 20:37

امام جمعه سمنان: مردم سؤال می‌کنند چرا قیمت یک کالا در 2 فروشگاه تفاوت دارد؟

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تأکید بر مطالبه به‌حق مردم برای نظارت بر بازارها گفت: مردم از مسؤولان سؤال می‌کنند که چرا قیمت یک کالا در دو فروشگاه نزدیک به هم، این اندازه تفاوت دارد؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در جمع شماری از مردم سمنان با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال جدید اظهار کرد: ایشان از دولت سیزدهم خواستند به مشکلات و نگرانی‌های مردم به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر و محروم رسیدگی کند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان سمنان با یادآوری مشکلات متعدد اقتصادی به‌ویژه گرانی و تورم اظهار کرد: رفع مسائل معیشتی مردم باید در اولویت قرار گیرد؛ هر چند نباید از اقدامات و برنامه‌ریزی‌های اساسی در اقتصاد غافل شد.

مطیعی با تأکید بر مطالبه به‌حق مردم برای نظارت بر بازارها افزود: مردم از مسؤولان سؤال می‌کنند که چرا قیمت یک کالا در دو فروشگاه نزدیک به هم، این اندازه تفاوت دارد؟

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، نظارت و کنترل مستمر بازارها را یکی از وظایف اصلی مسؤولان در شرایط کنونی دانست و گفت: مردم توقع دارند بازارها از ثبات نسبی در قیمت‌ها برخوردار باشند و تبعیض و گران‌فروشی در بازار وجود نداشته باشد.

مطیعی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران و کارآفرینان مهم‌ترین وظیفه دولت برای تحقق رشد تولید است، اظهار کرد: رشد بخش تولید بدون تردید به مهار تورم کمک خواهد کرد.

امام جمعه سمنان با قدردانی از افرادی که سرمایه خود را در بخش تولید هزینه می‌کنند، گفت: درآمد ناشی از سرمایه‌گذاری در بخش تولید، از آنجا که به اشتغال‌زایی در کشور می‌انجامد، برکات فراوانی به همراه خواهد داشت.

مطیعی استفاده بهینه از منابع و معادن و پرهیز از خام‌فروشی را یکی از راهکارهای رشد تولید عنوان کرد و افزود: کاهش کاغذبازی و تشریفات اداری نیز می‌تواند به رونق تولید در کشور منجر شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان سمنان با بیان اینکه در توزیع امکانات و فرصت‌ها نباید تفاوتی میان روستاییان و شهرنشینان وجود داشته باشد، تصریح کرد: امیدواریم سال پیش رو، سالی سرشار از گشایش‌های اقتصادی و همراه با رفاه نسبی در کشور باشد.

مطیعی به نقش مردم در تحقق شعار سال اشاره کرد و افزود: مصرف‌گرایی و تجمل‌گرایی، اتلاف منابع انرژی و پایین بودن بهره‌وری و کاهش محبت اجتماعی از آن دسته آسیب‌هایی است که می‌تواند ساختار اقتصادی کشور را تحت تأثیر قرار دهد.

امام جمعه سمنان خاطرنشان کرد: مردم باید بیش از پیش از تولیدات داخلی حمایت کنند تا تولیدکنندگان، رغبت بیشتری برای افزایش تولیدات خود داشته باشند.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1167798

مهمترین اخبار ایران و جهان: