نیوز سیتی!
05 اردیبهشت 1402 - 10:00

رشد 31 درصدی سفرهای عید فطر در خراسان جنوبی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل خراسان جنوبی گفت: از ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ همزمان با شروع سفرهای تعطیلات عید فطر تا صبح روز چهارم اردیبهشت‌ماه امسال متوسط تردد ثبت‌شده در ۸۰ محور ترددشماری استان ۳۱ درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، اسدالله جلالزاده، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: سفرهای جاده‌ای استان در‌ تعطیلات نوروزی امسال نسبت به پارسال ۴۹ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ همزمان با شروع سفرهای تعطیلات عید فطر تا صبح روز چهارم اردیبهشت‌ماه امسال متوسط تردد ثبت‌شده در ۸۰ محور ترددشماری استان ۳۱ درصد افزایش داشت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: با وجود اینکه میزان تردد در بخش خودروهای سواری شخصی ۴۹ درصد رشد را نشان می‌دهد، تردد خودروهای سنگین طی بازه مذکور از کاهش ۲۰ خبر می‌دهد.

جلال زاده یادآور شد: میزان تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین در خراسان جنوبی طی این مدت  سرجمع بیش از ۹۱۲ هزار دستگاه خودرو بوده که از این تعداد سهم خودروهای سنگین ۱۴۱ هزار دستگاه و به‌طور میانگین ۱۶ درصد و تعداد ۷۷۰ هزار دستگاه سواری سبک معادل ۸۴ درصد از کل تردد در محورهای مواصلاتی استان بود.

وی با اشاره به استقرار مستمر و خدمت‌رسانی اکیپ‌های راهداری خراسان‌جنوبی در کنار بقیه نیروهای امدادی در ورودی و خروجی شهرهای استان خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش تردد خودروها در محورهای مواصلاتی استان، گشت‌های نظارت راهداری و ترابری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان نیز در این برهه در کنار بقیه دستگاه‌ها برای حفظ سلامت هموطنان و ارتقای ایمنی محورها به فعالیت مشغول هستند.

پایان پیام/۶۹۰۱۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1168954

مهمترین اخبار ایران و جهان: