نیوز سیتی!
04 اردیبهشت 1402 - 18:52

مدیران خراسان شمالی جهت مدیریت تنش آبی برنامه‌ریزی کنند

بجنورد- رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به تداوم خشکسالی و تنش آبی در استان، گفت: مدیران خراسان شمالی جهت مدیریت تنش آبی برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا براتی زاده در شورای مدیریت وقایع خراسان شمالی که در دادگستری استان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و مشکلات ناشی از تنش‌های آبی در استان، یکی از روستاهای شهرستان مانه و سملقان چند سالی شاهد درگیری‌ها و اختلافاتی در این راستا بود.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ادامه داد: تداوم این تنش‌ها در مواردی منجر به تشکیل پرونده قضائی نیز شد ولی با وجود اتخاذ تصمیم نهایی قضائی از جمله صدور رأی قطعی در این باره خوشبختانه تلاش‌های انجام شده به ویژه مذاکرات اصلاحی نتیجه داد و این خصومت‌ها با توافقاتی در خصوص نحوه بهره برداری از آب موجود، به شکل مسالمت آمیز حل و فصل شد.

وی با اشاره به جایگاه والای صلح و سازش در بین مردم خراسان شمالی افزود: اوج ارزشمندی مذاکرات اصلاحی در خصوص این ماجرا آنجاست که با وجود اینکه حکم قطعی لازم الإجرا از سوی شعبه رسیدگی کننده صادر شده بود ولی این توافق که می‌تواند پایدارتر و ماندگارتر از هر حکمی باشد به بهترین شکل صورت گرفت.

براتی زاده با بیان اینکه اقتصاد استان بر دو پایه کشاورزی و دامداری استوار است، گفت: متأسفانه با بروز خشکسالی‌های متوالی، منابع تأمین درآمد مردم این استان با چالش‌های بسیار جدی مواجه شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی تصریح کرد: مدیران آب منطقه‌ای با توجه به احتمال تداوم این تنش‌ها در خصوص ساماندهی و رفع مشکلات فعلی به طور کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت و البته هدفمند برنامه ریزی کنند تا از آثار و پیامدهای منفی ناشی از محدودیت‌های منابع آبی حتی الامکان جلوگیری شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1167598

مهمترین اخبار ایران و جهان: