نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 15:08

معلمان نمونه کرمانی به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌روند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ۹ نفر از معلمان نمونه استان کرمان همزمان با ۱۲ اردیبهشت روز معلم به دیدار مقام معظم رهبری می‌روند.

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رضا رضایی امروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته گرامیداشت معلم اظهار داشت: ۹ معلم نمونه استان کرمان همراه با معلمان نمونه سایر استان‌های کشور فردا ۱۲اردیبهشت ماه به دیدار مقام معظم رهبری می‌روند و دیداری با رئیس‌جمهور و احتمالأ رئیس مجلس شورای اسلامی خواهند داشت.

 وی با تشریح برنامه‌های هفته معلم از صبحگاه مشترک اداری، تجلیل از معلمان پیشکسوت، گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش استان و تجلیل از معلمان در این هفته یاد کرد.

رضایی تصریح کرد:آموزش و پرورش در سراسر استان ۵۴۰۰ فضا دارد که ۲۰۰۰ از این فضا ها سند دارند که از این تعداد ۴۰۵ فضا در سال گذشته سند دار شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بیش از ۳۰ هزار دانش‌آموز از سراسر استان به اردوهای راهیان مکتب شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با هماهنگی سپاه ثارالله در گلزار شهدای کرمان حضور پیدا کرده‌اند.

رضایی عنوان کرد: ۵۷۰۰ نفر عوامل اجرایی و دانش‌آموز که حدود ۴۳۰۰ نفر دانش‌آموز و مابقی عوامل اجرایی هستند، به راهیان نور در خوزستان اعزام شده‌اند.

 وی بیان داشت: ۹۰ پایگاه مطالعاتی برای درس خواندن دانش‌آموزان تا کنکور در سطح استان داریم .

 رضایی گفت: شرکت گهرزمین در زمینه راه‌اندازی کلاس‌های درس جدید برای سال تحصیلی آینده رقمی بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان در جنوب استان سرمایه‌گذاری کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: سال گذشته برای تجهیزات کارگاهی هنرستان‌های استان ۱۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

 وی افزود: بیش از ۴ میلیون و ۵۶۶ هزار نفر ساعت دوره آموزشی برای تثبیت یادگیری‌های همکاران‌ فرهنگی در سال گذشته برگزار شده است.

رضایی عنوان کرد: برای اول مهرماه سال جاری برای ۸۰ فضای آموزشی را افتتاح خواهیم کرد و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهیم که مهم‌ترین آنها مدرسه ۴۰ کلاسه شهید سلیمانی در شهرک شهرداری کرمان است که اداره کل نوسازی قول داده این مدرسه را تا اول مهر تحویل دهد.

وی تاکید کرد: کلنگ‌زنی و آغاز عملیات ساخت ۷۲ مدرسه در قالب ۴۶۰  کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۴۲۰ میلیارد تومان از محل جذب کمک‌های خیران شروع شده است.

 رضایی ادامه داد: بهره‌برداری از ۹۸ مدرسه در قالب ۸۷۰  کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۳۱۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات نوسازی مدارس صورت گرفته است.

 در ادامه این جلسه محمود بنی‌اسدی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان با اشاره به اینکه برنامه سنجش و سلامت نوآموزان سه دهه است که در کشور برگزار می‌شود، اظهار داشت: معمولا این برنامه در تابستان برگزار می‌شود، اما امسال این بر نامه از ابتدای دی‌ماه شروع شده و تا ۱۰ خردادماه ادامه دارد و دیگر تمدید نخواهد شد.

 بنی‌اسدی بیان کرد: امسال باید ۷۷ هزار و ۵۰۵ نوآموز بدو ورود به دبستان در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تا پایان روز ۱۰ خرداد ماه شرکت کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: تا کنون ۴۲هزار و ۱۰۱ نفر نوآموز در سطح استان مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند‌ و هنوز ۳۵ هزار و ۴۰۴ نفر از این نوع نهالان به مراکز سنجش مراجعه نکرده‌اند که خانواده‌ها باید هرچه زودتر در این خصوص اقدام کنند.

 پایان پیام/۸۰۰۱۸/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1180598

مهمترین اخبار ایران و جهان: