نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 15:19

۳۷۵ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در اردستان جمع آوری شد

اردستان- مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: بیش از ۶۰۰ بازدید از مراکز تهیه و توزیع غذا و اماکن عمومی شهرستان انجام و ۳۷۵ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته طی ایام نوروز جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ذبیحی ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح بسیج سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ با حضور ۹ نفر از کارشناسان بهداشت محیط شهرستان اردستان انجام شد.

وی افزود: در این طرح نظارت بر اماکن و مراکز حساس، بهداشت مواد غذایی، بهداشت آب، پایانه مسافربری، اماکن متبرکه و مساجد، سرویس‌های بهداشتی عمومی، پارک‌ها و غیره انجام شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان تصریح کرد: تعداد کل مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی حساس ۲۶۸ مورد بوده که ۴۵۲ مورد بازدید از این مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۱۹۶ مورد بازدید از اماکن عمومی انجام شد.

ذبیحی ادامه داد: در بازرسی‌هایی که از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام شده تعداد ۵۲ مورد اخطاریه بهداشتی صادر و همچنین ۲۲ پرونده نیز به مراجع قضائی ارجاع شد.

وی اضافه کرد: ۶۳ سنجش با دستگاه‌های پرتابل (همراه) هشت مورد نمونه‌برداری مواد غذایی، ۱۸ مورد رسیدگی به شکایات مردمی و ۲۶ مورد نمونه‌برداری آب آشامیدنی توسط کارشناسان بهداشت محیط در طرح بسیج سلامت نوروزی انجام شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان بیان کرد: در این طرح بالغ بر ۳۷۵ کیلو گرم مواد غذایی تاریخ گذشته و غیرمجاز توقیف و جمع آوری شد همچنین با ۱۶ مورد از دست‌فروشان مواد غذایی نیز برخورد شده است.

ذبیحی خاطرنشان کرد: بازرسی کارشناسان بهداشت محیط فقط مختص ایام نوروز نبوده و در تمام طول سال استمرار دارد و از شهروندان تقاضا داریم در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق سامانه شکایات مردمی ۱۹۰ وزارت بهداشت گزارش دهند تا در اسرع وقت پیگیری شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1133410

مهمترین اخبار ایران و جهان: