نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 16:47

آزادی ۸۴۶ زندانی جرائم غیرعمد در آذربایجان‌غربی

ارومیه -رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی از آزادسازی ۸۴۶ زندانی جرائم غیرعمد با همت خیّران در طول سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر عتباتی در این زمینه اظهار کرد: نیاز مالی برای آزادی این زندانیان ۱۶۱ میلیارد تومان بود که با کمک خیّران و دیگر منابع موجود انجام شد.

وی با اشاره به اینکه رشد چشمگیری در خصوص افزایش کمک‌های مردمی به ستاد دیه در راستای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد وجود داشته، عنوان کرد: در این خصوص، میزان کمک‌ها به ۳۳ میلیارد تومان رسیده که رشد ۳۳ برابری دارد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: بیشتر زندانیان جرایم غیرعمد را محکومان مهریه، بدهی‌های مالی و مسائل و مشکلات این چنین تشکیل می‌دهند و به همین دلیل کمک‌های مردمی نقش بسزایی در آزادی این زندانیان دارد.

عتباتی در ادامه بیان کرد: در کنار فعالیت‌های خیریه نظیر ستاد دیه، در سال گذشته رضایت ۵۴ نفر از شاکیان در پرونده‌ها با فعالیت‌های شبانه‌روزی دست‌اندرکاران دادگستری در شهرستان‌های مختلف جلب شد.

وی با اشاره به فعالیت ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از زندانیان استان در کارگاه‌های زیر نظر زندان‌ها، گفت: با رایزین‌های و توافقات انجام شده، بیش از یک هزار و ۸۰۰ زندانی نیز در کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی استان مشغول به کار شده‌اند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی یادآور شد شد: کمک‌های مردمی و خیّران موجب شده تا آذربایجان‌غربی رتبه دوم در جلب کمک‌ها برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد را داشته باشد که این امر نشان دهنده مسئولیت‌پذیری و انسان‌دوستی در استان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1133654

مهمترین اخبار ایران و جهان: