نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 13:58

برگزاری پویش «پیشرفت» با هدف تبیین پیشرفت‌ها‌ی انقلاب اسلامی

معاون امور فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال در دهه‌ی فجر و در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای اولین بار، پویش پیشرفت به صورت کشوری برگزار که با استقبال خوب روستائیان و عشایر غیور مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، حجت‌الاسلام حسنعلی خوئینی معاون امور فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: امسال در دهه‌ی فجر و در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای اولین بار، "پویش پیشرفت" به صورت کشوری برگزار که با استقبال خوب روستائیان و عشایر غیور مواجه شد.

وی هدف از راه‌اندازیِ این پویش ملی را تبیین پیشرفت‌ها‌ی گسترده‌ی انقلاب اسلامی در زمینه‌های کشاورزی، دامداری، توزیع امکانات رفاهی چون آب، برق و گاز، احداث مجتمع‌های ورزشی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در روستاها و مناطق عشایری دانست و گفت: جوانان و نوجوانان شرکت‌کننده در این پویش، با ارسال تصاویر و فیلم‌های کوتاه، پیشرفت‌های چشمگیر روستای خودشان را به نمایش گذاشتند.

حجت‌الاسلام خوئینی بازگو نمودن دستاوردهای انقلاب اسلامی را از مهمترین وظایف نسل‌های اول، دوم و سوم انقلاب برشمرد و تاکید کرد: نتیجه‌ی "پویش ملی پیشرفت"، همان "جهاد تبیین" است که حضرت آقا بارها بر آن تاکید داشته‌اند و خدا را شاکریم که به سهم خودمان نگذاشتیم فرمان رهبر معظم انقلاب بر زمین بماند و عملا پرچم "جهاد تبیین" را بلند کردیم.

جانشین کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر کشور با اشاره به آمار شرکت‌کنندگان در این پویش ملی، گفت: تعداد آثار دریافتی به دبیرخانه، حدود ۵۰۰۰ مورد بود که حدود ۳۰۰۰ اثر، با معیارهای طرح منطبق بود و نهایتا پذیرش شد.

وی افزود: از بین ۳۰۰۰ اثر پذیرش شده، ۱۷۰۰ اثر حائز رتبه "خوب" شدند و نهایتا از بین آنها، ۳۷۵ اثر، به انتخاب هیئت داوران و قید قرعه، "شایسته تقدیر" شناخته شدند.

معاون فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در پایان گفت: کمک هزینه کربلای معلی، کمک هزینه سفر به مشهد الرضا، کمک هزینه سفر به قم و جمکران، کمک هزینه خرید لوازم خانگی، کمک هزینه خرید وسائل ورزشی و... از جمله جوائز اولین پویش ملی پیشرفت به ارزش بالغ بر دو میلیارد و پانصد میلیون ریال بود که همگی اهداء شد.

به گزارش فارس، مجید اکبری شاندیز از خراسان رضوی، زهرا داستانپور از اصفهان، علی گل محمدی شترخفت از لرستان، امین خسروی از همدان و علی مهرابی از لرستان نفرات اول تا پنجمی بودند که موفق به کسب جایزه در پویش مذکور شدند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1133310

مهمترین اخبار ایران و جهان: