نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 08:57

بزرگداشت روز زمین پاک در سرزمین برف و آفتاب سی‌سخت+تصویر و فیلم

با حضور طبیعت دوستان و مسئولان طی همایشی روز زمین پاک در سرزمین برف و آفتاب سی‌سخت گرامی داشته شد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت، همایش روز زمین پاک به همت اداره محیط زیست و با همکاری شرکت برف و آفتاب دنا در منطقه گردشگری کوه گل با حضور مدیران استانی، مدیرکل محیط زیست، فرماندار دنا، بخشدار دنا، اعضای شورای اداری و طبیعت دوستان برگزار گردید.

 اسلام جاودان خرد مدیر کل محیط زیست در این همایش گفت: روز دوم اردیبهشت همزمان با سراسر دنیا به عنوان روز زمین پاک معرفی شده است و محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد هم همزمان با سراسر کشور این همایش را در شهرستان ها استان برگزار کرده است که امروز این همایش در منطقه زیبا و گردشگری کوه گل سی سخت با حضور مسئولان برگزار شد.

جاودان خرد اظهار داشت: هر ساله در روز زمین پاک جهت گرامیداشت و  احترام به زمین شعاری داریم و امسال هم شعاری تحت عنوان سرمایه گذاری در توسعه بازیافت و بحث بهره‌وری سبز است که محیط زیست بر خود لازم دانست جهت حفظ و سیانت از محیط زیست این شعار را به همه کسانی که دل در گرو محیط زیست دارند و دغدغه محیط زیستی سالم را دارند معرفی کنیم.

جاودان خرد گفت: بیشترین کاری که انجام می دهیم بحث تبیین این شعار است که این همایش هم در همین راستا برگزار شد چرا که شهرستان دنا به دلیل اهمیت زیست محیطی و تنوع زیستی که هم در محیط طبیعی و انسانی دارد یکی از برجسته ترین مناطق حفاظت شده در کشور است.

مدیرکل محیط زیست عنوان کرد: منطقه حفاظت شده دنا بعد از انقلاب به عنوان اولین منطقه حفاظت شده  کشور معرفی شده است که این مهم نشان از ارزش و ابهت دنا در سطح بین المللی و ملی دارد که باید همه ما دست در دست هم دهیم و این زیست کره، این حیات وحش، این منابع طبیعی و این سرمایه را حفظ کنیم و در اختیار نسل های آینده بگذاریم.

وی گفت: محیط زیست تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفته تا حلقه گمشده حفظ محیط زیست در استان را  فرهنگ سازی کند که این مهم همت همه مسئولان و مردم را می طلبد.

کوروش درخشان زاده فرماندار دنا گفت: امروز در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز زمین پاک معرفی شده است، قدر این روز با ارزش را همه باید بدانند و سعی کنند که بقیه روزهای سال هم مثل روز زمین پاک باشد تا زمین از آلایندگی و زشتی به دور باشد.

فرماندار دنا اظهار داشت: دخالت بشر در طبیعت باعث شده است که نظم طبیعت بهم بخورد و تغییر اقلیم آب و هوایی به وجود بیاید که باعث خسارات فراوانی برای جامعه بشری شده است که اگر هر فردی نسبت به محیط زیست و منابع طبیعی احساس مسئولیت کند قطعا می‌توان قدمی برای بهبودی وضعیت زمین برداشت.

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1171310

مهمترین اخبار ایران و جهان: