نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 15:56

اردبیل رتبه اول حمل و نقل مسافری در کشور را کسب کرد

پارس آباد-معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت:اردبیل توانست رتبه اول کشوری را از لحاظ ارزیابی عملکرد و شاخص‌ها در حوزه حمل و نقل مسافری کسب کند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا شیرین‌زاده ظهر پنجشنبه در بازدید از مراکز معاینه فنی شهرستان پارس آباد با اشاره به کسب رتبه اول اردبیل در حوزه حمل و نقل مسافری کشوری اظهار کرد: بررسی ایمنی حمل و نقل عمومی نشان می‌دهد آمار تصادفات در حوزه حمل و نقل عمومی مسافر استان در حد صفر است و در واقع حمل و نقل عمومی مسافر استان اردبیل از کمترین نرخ سوانح و حوادث در کشور برخوردار است.

وی افزود: هیچ‌گونه کوتاهی و اغماض در حوزه ایمنی قابل قبول نیست و هرگونه کم کاری از شرکت‌ها در این حوزه در کمیسیون‌های مربوطه رسیدگی می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل به جابجایی ۱۲۱ هزار و ۳۱۵ نفر مسافر در یک ماهه گذشته از استان اردبیل اشاره کرد و گفت: از این میزان جابجایی مسافر ۶۷ هزار و۵۶۲ نفر مسافر در قالب ۴ هزار و۵۵۳ سفر با وسیله نقلیه اتوبوس ،۶ هزار و۳۲۱ نفر مسافر در قالب ۷۷۸ سفر با وسیله نقلیه مینی‌بوس و۴۷ هزار و۴۳۲ نفر مسافر نیز در قالب ۱۴ هزار و ۱۴۱ سفر با وسیله نقلیه سواری از استان اردبیل به مقاصد مختلف کشور جابجا شده‌اند.

شیرین‌زاده با اشاره به اینکه در کنار حمل و نقل ریلی و هوایی ۹۵ درصد جابجایی کشور از طریق جاده انجام می‌شود، تصریح کرد: توجه به بحث ایمنی به دلیل حفظ جان مردم و سالم به مقصد رسیدن کالا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی فعالیت ۵۷ شرکت مسافربری را با ۲ باب پایانه‌های مسافر در استان اردبیل یادآور شد و خاطرنشان کرد: ۲ هزار و۲۴۰ راننده با هزار و ۲۳۱ ناوگان در حوزه مسافر در حال خدمات‌رسانی به مردم و مسافران هستند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: از مردم و مسافران تقاضا داریم هرگونه انتقاد و شکایت خود از عملکرد رانندگان و شرکت‌های مسافربری را به سامانه ۱۴۱ راهداری استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون‌های مربوطه به تخلفات رسیدگی شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1172298

مهمترین اخبار ایران و جهان: