نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 14:23

برگزاری "نمایشگاه هفته مشاغل" در تمامی هنرستان‌های استان همدان

همدان- معاون آموزش متوسطه استان همدان گفت: "نمایشگاه هفته مشاغل" در تمامی هنرستان‌های شهرستان‌ها، نواحی و مناطق استان از تاریخ ۹ تا ۱۳ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد آقامحمدی اظهار کرد: در این نمایشگاه انواع مشاغل با آثاری از دست سازه‌ها و دستاوردهای هنرجویان برخی رشته‌های مهارتی فنی و کاردانش معرفی می‌شود.

وی افزود: هدایت دانش آموزان به شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی و آماده کردن آنان برای ورود به بازار کار، با توجه به امکانات و نیازهای جامعه امری اجتناب ناپذیر است و هفته مشاغل فرصت مناسبی برای معرفی رشته‌ها، شغل‌ها و نیز ظرفیت‌های کمتر توجه شده به دانش آموزان است و بر این اساس نمایشگاه به مدت یک هفته جهت بازدید دانش آموزان دوره‌های اول و دوم متوسطه به ویژه دانش آموزان پایه نهم برپا خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه استان همدان خاطرنشان کرد: هفته معرفی مشاغل که هرساله در اردیبهشت ماه در سراسر هنرستان‌های استان برگزار می‌شود و این مهم فرصت مغتنمی است تا دانش آموزان از توانایی، استعداد و رغبت خود آگاه شوند و با تاکید بر خودشناسی و شناخت رشته‌های تحصیلی و مشاغل مختلف برای آینده پیش رو طرح ریزی مناسبی داشته باشند.

آقامحمدی هدف از برگزاری نمایشگاه هفته مشاغل را معرفی رشته‌های تحصیلی و مشاغل موجود، نهادینه کردن فرهنگ کار و کارآفرینی، خوداشتغالی، توجه جدی به طراحی مسیر زندگی تحصیلی و شغلی، تجربه آموزی، تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بازار کار آینده با توجه به علاقه آنان، راه‌های کسب اطلاعات در زمینه شناخت خود و مشاغل و ایفای نقش خانواده‌ها در برنامه ریزی تحصیلی و شغلی عنوان کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1171910

مهمترین اخبار ایران و جهان: