نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 17:31

مدیران بهزیستی استان تدبیری برای راه اندازی مرکز ماد ۱۶ نکرده اند

بیرجند_ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیران بهزیستی استان تدبیری برای راه اندازی مرکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد معتادان متجاهر نداشته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا طالبی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: در مرکز ماده ۱۵ معتادان خود معرف نگهداری می‌شوند اما در مرکز ماده ۱۶ معتادان متجاهر جمع آوری شده توسط انتظامی خراسان جنوبی نگهداری می‌شوند.

وی تصریح کرد: دادستانی همه معتادانی را که انتظامی استان جمع آوری می‌کند حکم نگهداری آنها در مرکز ماده ۱۶ صادر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه معتادان در این مرکز باید رایگان درمان شوند، تصریح کرد: تعدادی از افرادی که ۴۵ روز در این مرکز بوده اند، بعد از ترخیص از آن مجدد توسط انتظامی استان جمع آوری و برای نگهداری توسط دادستانی به مرکز ماده ۱۶ معرفی می‌شوند که در کنار معتادان خود معرف در حال حاضر نگهداری می‌شوند.

معاون استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: مکان مورد نظر برای راه اندازی مرکز ماده ۱۶ باید توسط بهزیستی مشخص و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هم نسبت به تجهیز و گرفتن اعتبار لازم برای این منظور باید اقدام کند.

طالبی عنوان داشت: مجوز راه اندازی مرکز ماده ۱۶ استان در کمیسیون شورای مربوط در تهران با وجود اینکه بیشتر نظر بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر در این خصوص مؤثر است، تاکنون صادر نشده است.

وی با اشاره به اینکه در مصوبات سفر رئیس جمهور به استان اعتباری برای احداث ساختمان مرکز ماده ۱۶ اختصاص یافته است، گفت: مکان پیش بینی شده برای راه اندازی مرکز ماده ۱۶ توسط بهزیستی در خیابان معلم بیرجند، ظرفیت پذیرش ۳۰ تا ۴۰ نفر را دارد اما در تهران گفته شده که باید مکان مورد نظر ظرفیت بیش از ۱۰۰ نفر را داشته باشد.

معاون استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد مدیران بهزیستی استان تدبیری برای راه اندازی مرکز ماده ۱۶ در مرکز استان را ندارد.

طالبی با اشاره به اینکه نباید همه افراد دستگیر شده توسط انتظامی خراسان جنوبی به مرکز ماده ۱۶ معرفی شوند، افزود: در خصوص تخصیص اعتبار به خراسان جنوبی از محل در آمدهای ناشی از مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر با توجه به قول‌های داده شده، مبالغی قرار است به استان تخصیص یابد.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها در پیشگری از شیوع مواد مخدر نقش بسیار مهمی دارند، گفت: باید شهرداران اختصاص اعتبار برای این منظور را در شوراهای اسلامی شهرهای خود مطرح کنند تا تصمیم لازم در ابن باره گرفته شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1160154

مهمترین اخبار ایران و جهان: