نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 14:43

جوان هنرمند بوشهری خالق سبک جدید گرافیکی شد

علی حاجی پور از جوانان هنرمند شبانکاره‌ای است که موفق به اجرای پروژه آی مار شد.

خبرگزاری فارس - بوشهر، داوود بحرینی: علی حاجی‌پور جوان شبانکاره‌ای و یکی از نخبگان حوزه هنر، گرافیک و فناوری ایران با تلفیق چندین تکنولوژی با حوزه کاری خود (موشن، تدوین، تبلیغات و…) بعد از گرفتن برچسب خالق سبک‌های نو توانست سبک جدیدی با نام «آیمار» خلق کند که منجربه تحولی بزرگ در تمامی حوزه‌ها شود. 

این کار تلفیق موشن با فناوری واقعیت افزوده و دیگر تکنولوژی‌های جهانی می‌باشد البته هوش مصنوعی و فناوری NFC در آیمار نقش مهمی دارد.

به گفته هنرمند حاجی‌پور پروژه آی مار (ایران موشن‌ای آر) در چهار فاز انجام شد که فاز اول در دانشگاه خلیج فارس غرفه مرکز علمی و کاربردی شبانکاره رونمایی شد و فاز آخر در دوم ماه مبارک رمضان پایان یافت، همچنین سبک آیمار در حال ثبت است، زمان گذاشته شده برای این پروژه حدود چهار ماه تحقیق و ۶ ماه ساخت نمونه کار و تست و چندین بار به دلیل یک سری مشکلات به شکست روبرو شد.

این سبک قابلیت اجرا در تمامی حوزه‌های مختلف را دارد، اعم از فرهنگی، تجاری، علمی، هنری، تبلیغات و اداره‌ها و ارگان‌ها و… است روش اجرا این است که گوشی تلفن همراه روی هر بنر یا محصول یا لوگو یا تصویر یا پوستر، نقاشی، تابلو یا هر چیز دیگری گرفته شود زنده می‌شود. 

 

حاجی‌پور می‌گوید: بعضی شرکت‌های خارجی و ایرانی از فناوری واقعیت افزوده در حال استفاده می‌باشند اما نه به این صورت و سبکی که ما کار می‌کنیم و همچنین نمونه‌های مختلف واقعیت افزوده توسط شرکت‌ها و افراد مختلف در کشور‌ها انجام شده که بیشتر در حوزه تیزرهای تبلیغاتی بوده است.

برای مثال در حوزه آموزش دانشجو یا دانش آموز با گرفتن گوشی بر روی کتاب، متن‌ها موشن و تایپوگرافی می‌شوند به علاوه کارکترها هم موشن و زنده می‌شوند حتی قابلیت اینکه همزمان بصورت موسیقیایی اجرا شوند.

این نخبه حوزه هنر و گرافیک عنوان می‌کند: همانطور که در برنامه شونشینی سیمای استان هم گفتم، همه می‌دانیم تکنولوژی در حال پیشرفت است و دنیای امروز و آینده ما وابسته به فناوری و هوش مصنوعی هایی‌است که جدیدا زیاد شده‌اند، پس چرا کشور ما استفاده نکند چرا مردم ما آشنا نشوند، ایرانی که پر از استعداد است. 

به گزارش خبرگزاری فارس، در عصر فناوری جدید و امروزی روز به روز شاهد پیشرفت هوش مصنوعی هستیم و با روش‌ها وسبک‌های جدید میتوان عکس‌های خسته کننده و بی روح را متحرک کرد و زنده سازی نمود.همچنین از این روش میتوان برای یادگیری بهتر کودکان و دانش آموزان بهره برد.

پایان خبر/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1159854

مهمترین اخبار ایران و جهان: