نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 12:17

بیش‌از ٣۴٠ هزار نفر در اماکن گردشگری دریایی خوزستان تردد کردند

اهواز- مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: از یکم تا دوازدهم فروردین ماه سال جاری، نزدیک به ٣۴٠ هزار نفر در گردشگاه‌های دریایی مجاز و ایمن این استان تردد کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز آقایی صبح امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: به دنبال اتخاذ تمهیدات مدیریتی و اقدامات اجرایی لازم برای ارتقای ایمنی گردشگری دریایی و تسهیل بهره‌مندی از جاذبه‌های دریایی استان خوزستان از یکم تا دوازدهم فروردین ماه سال جاری ٣٣٩هزار و ٩۴۵ نفر با استفاده از ٢ فروند کشتی تفریحی، یک فروند بارج، ٧ فروند موتور لنج و ١۴٢ فروند قایق در ١١ ایستگاه دریایی مجاز در سطح استان خوزستان تردد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ٢۵٠ هزار نفر از کاروانیان راهیان نور از یادمان اروند در شهرستان آبادان بازدید کرده‌اند، گفت: ۴۵ هزار و ٨۶۴ نفر از گردشگران از خدمات اسکله‌های شماره یک تا چهار و جزیره مینو در شهرستان خرمشهر نیز بهره‌مند شده‌اند.

رئیس کمیته گردشگری دریایی خوزستان، تعداد گردشگران در شهرستان ماهشهر را نزدیک به ٣٢ هزار نفر اعلام کرد و افزود: گردشگران در این شهرستان از پارک ساحلی مجیدیه، اسکله خور سمایلی، پارک ساحلی شهر بندر امام خمینی (ره) و اسکله مجتمع بندری امام خمینی (ره) تحت شرایط ایمن به گردشگری دریایی پرداخته‌اند.

آقایی، اسکله صیادی بحرکان را از جمله ایستگاه دریایی مجاز و ایمن خوزستان در تعطیلات نورزی عنوان کرد و گفت: در این اسکله بیش از ١٢ هزار نفر از هموطنان از جاذبه‌های دریایی این منطقه بهره‌مند شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1124710

مهمترین اخبار ایران و جهان: