نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 11:56

فعالیت ۱۸ مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای با ۱۱۸ کارگاه در کرمانشاه

کرمانشاه- مدیر کل فنی حرفه‌ای کرمانشاه از فعالیت ۱۸ مرکز آموزشی با ۱۱۸ کارگاه در ۳۰۰ رشته آموزشی در کرمانشاه خبر داد.

عزیز نوری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مقام معظم رهبری از ابتدا تاکنون با انتخاب شعارهای سال فرهنگ سازی را در عرصه‌های مختلف صورت داده و امروزه دنیا روی برنامه‌هایی که مقام معظم رهبری برای ملت ایران دارد موشکافانه عمل می‌کنند.

وی افزود: باید بدانیم که امروز ما در بحث اقتصاد و معیشت کمبود داریم که بر همین اساس مقام معظم رهبری مسئله حمایت از تولید را مورد تاکید قرار داده و به مهار تورم و رشد تولید تاکید کردند.

مدیرکل فنی حرفه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه باید به کمبودهای خود در بحث اقتصادی و معیشتی بپردازیم، گفت: بزرگترین اقتصاددانان دنیا از ابتدای سال‌جاری منتظر شعار انتخابی مقام معظم رهبری بوده و الان روی شعار سال با عنوان مهار تورم و رشد تولید متمرکز شده و کشورهایی که در دنیا از لحاظ اقتصادی در فشار هستند روی آن کار می‌کنند.

نوری مطرح کرد: باید به این نتیجه برسیم که چه عاملی به افزایش تولید کمک می‌کند و راه تولید اشتغال چیست که بر همین مبنا در می‌یابیم که اولین راه و کلید ورودی اشتغال داشتن مهارت است.

وی ادامه داد: سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در استان کرمانشاه ۱۸ مرکز آموزشی فعال با ۱۱۸ کارگاه در ۳۰۰ رشته آموزشی در حال فعالیت است.

مدیرکل فنی حرفه‌ای استان کرمانشاه بیان کرد: با رایزنی‌های انجام شده امکان استخدام یک یک هزار و ۵۰۰ نیروی کار ماهر برای بکار گیری در موقعیت‌های شغلی مختلف در داخل و خارج از استان را دریافت کرده که تا فردا این افراد می‌توانند با توجه نیروی‌های متخصص مورد نیاز جهت ثبت‌نام اقدام کنند.

وی گفت: در استان کرمانشاه طی سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ با افزایش ۳۰ درصدی تعهد مواجه بوده‌ایم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1191554

مهمترین اخبار ایران و جهان: