نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 15:10

«سفر در رسانه» در هفته فرهنگی اصفهان برگزار می‌شود

اصفهان-دبیر هفته فرهنگی اصفهان از برگزاری نشست «سفر در رسانه» با هدف ارتقای مهارت‌ها و سواد رسانه‌ای شهروندان در حوزه گردشگری اصفهان خبرداد.

سید محمد سجاد زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص فعالیت مرکز تخصصی رسانه اظهار داشت: این مرکز یکی از مراکز تخصصی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان است که بیش از ۱۵ سال فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی کارکرد اصلی این مرکز را آشنایی شهروندان با رسانه و ارتقا سواد رسانه‌ای مردم در حوزه‌های اجتماعی دانست و گفت: این مرکز تلاش می‌کند مهارت‌های رسانه‌ای مردم را ارتقا دهد.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و دبیر هفته فرهنگی اصفهان گفت: در روزگاری که رسانه جز لاینفک زندگی مردم است، تلاش بر این است که مردم از ظرفیت رسانه بهره مند شوند و استفاده مفیدتری از همه ظرفیت‌های رسانه و ابزارهای رسانه داشته باشند.

وی بیان کرد: این مرکز برای هفته فرهنگی اصفهان، سفر در رسانه را پیش بینی کرده به این معنا که چگونه می‌توان از ابزار رسانه در راستای روایت سفرها، روایتگری سفر و گردشگری استفاده کرد.

سجادزاده افزود: اکنون رسانه به عنوان یکی از ابزارهای جدی و تعیین کننده برای آشنایی با ظرفیت‌های گردشگری و شناخت محیط و فرهنگ‌های متفاوت است بنابراین به هر میزان این ابزار دقیق‌تر مورد استفاده قرار گیرد ما را با فضای گردش و سفر می‌تواند همراه کند.

دبیر هفته فرهنگی اصفهان خاطرنشان کرد: در این نشست قرار است ظرفیت رسانه برای گردشگری و سفر به اصفهان بعنوان یک ابزار جدی مطرح شود.

وی عنوان کرد: مهمان ویژه این برنامه منصور ضابطیان هستند که وی گردشگر و اهل رسانه است و تلاش می‌کند از ابرار رسانه‌ای استفاده کند تا سفر و تجربه سفر خود را منتقل کند و موضوع این برنامه که فردا برگزار می‌شود سفر و انتقال سفر از طریق ابزارهای رسانه‌ای است.

سجادزاده گفت: دوره جدید برنامه‌های عصر رسانه، تجربه نگاری است و این بیان تجربه، تعیین کننده بوده و محور فصل دوم این نشست‌ها انتقال تجربیات مؤثر افراد مختلف در حوزه‌های مختلف است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1175854

مهمترین اخبار ایران و جهان: