نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 13:47

گنجینه مفاخر استان گلستان تهیه و تدوین می شود

مدیرکل ثبت احوال گلستان گفت: به منظور شناسایی و معرفی نخبگان، فرهیختگان، مفاخر استان گلستان در سده معاصر گنجینه‌مفاخر استان تهیه و تدوین می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس حمیدرضا مطیع در جلسه هماهنگی تشکیل گنجینه مفاخر استان در سده اخیر اظهار کرد: ثبت احوال کشور از سال ۱۳۰۴ و ثبت احوال استان گلستان از سال ۱۳۰۵ مبادرت به سند هویت بنام شناسنامه نموده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سند هویتی افراد مختلف از این سال تاکنون در اختیار ثبت احوال بوده لذا با ارائه ایده درصدد تهیه و تدوین گنجینه مفاخر استان در سده اخیر و معاصر هستیم .

مدیرکل ثبت احوال گلستان خاطرنشان کرد: براساس این ایده قرار است تمام مفاخر استان در همه حوزه های ورزشی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، تاریخی و غیره طی زمان بندی مشخص تا پایان تیرماه امسال شناسایی و جمع اوری شده و در یک بازده زمانی مشخص دیگر که تلاش داریم در طول یکسال باشد این مفاخر را در یک مکان و یا دو مکان در استان درقالب فیزیکی و محازی در اختیار همه مردم قرار دهیم.

وی ادامه داد: این اطلاعات می تواند در قالب کتاب، پوستر، آلبوم و در فضای مجازی تهیه و تدوین شده و به نسل جدید و جوانان معرفی شود.

مطیع گفت: شروع این ایده از سوم دی ماه سال گذشته بوده و این طرح در شورای هماهنگی ثبت احوال استان مصوب شده است.تلاش داریم تا مکان موردنظر برای ارائه این مفاخر را در گنبدکاووس برپا کنیم.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در این جلسه گفت: گذشتگان ما چراغ راه آینده بوده و دستاوردهای بدست آمده در حوزه های مختلف در گذشته مغفول مانده و یک حلقه گمشده در راستای برون رفت از مشکلات محسوب می شود.

مهدی دهرویه اظهار کرد: شناسایی عمیق اسناد و هویت شخصیت های مختلف در استان و منطقه می تواند در شناخت و هویت نسل گذشته و افتخارات انها به نسل جوان و بعدی کمک بسیار کرده و انها را در شناخت هویت ملی کمک نماید.

وی تصریح کرد: کارگروه های تخصصی در حوزه های مختلف تشکیل می شود تا بتوانیم اطلاعات بیشتر و عمیق تری نسبت به این افراد در منطقه خود کسب کنیم.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1175810

مهمترین اخبار ایران و جهان: