نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 15:50

در سال 1402 با خرید نهال گلدانی گردو یک باغ پولساز احداث کنید

اگر شما از آن دست باغدارهایی هستید که می خواهد باغتان را توسعه دهید و به یک باغ پولساز تبدیل کنید؛ یا از آن دست افرادی هستید که قصد دارید تازه یک باغ احداث کنید؛ باید بگوییم که جای درستی آمده اید.

تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. چرا که ما در این مقاله قصد داریم نهالی را به شما معرفی کنیم که بتوانید با آن درآمد باغ تان را افزایش دهید.

مقایسه نهال گلدانی با نهال ریشه لخت

به طور کلی، در زمان خرید نهال دو گذینه داریم: 1) نهال ریشه لخت  و 2) نهال گلدانی

نهال ریشه لخت، نهالی است که در درون زمین نهالستان کاشته شده و رشد یافته است. سپس، بعد از یک الی دو سال، درست زمانی که نهال در خواب زمستانی است، از بستر خارج شده و خاک اطراف ریشه کاملا جدا شده و سپس به محل احداث باغ مورد نظر انتقال داده می شود.
نهال گلدانی، نهالی است که در گلدان های سفالی، پلاستیکی یا نایلکسی کاشته شده و رشد یافته است. این نهال با گلدانش به محل احداث باغ مورد نظر انتقال داده می شود. پس از انتقال نیز فقط کافیست نهال را از گلدان خارج کرده و درون گودال قرار دهید.

تفاوت اصلی این دو نوع نهال در این است که نهال گلدانی را می توان در هر موقع از سال، به باغ مورد نظر انتقال داد و درون زمین کاشت؛ اما نهال ریشه لخت را تنها زمانی می توان به باغ مورد نظر انتقال داد که نهال در خواب زمستانی است!

 

خرید نهال مرغوب از نهالستان برای احداث یک باغ پولساز

همانطور که میدانید کشاورزی و باغداری از آن دست مشاغلی هستند که کار و فعالیت بسیار زیاد و پر فشاری دارند. داشتن بازدهی بالا و تولید محصول با کیفیت، نتیجه مراقبت و رسیدگی اصولی و صحیح باغدار است. اما گذشته از این نکات، عوامل دیگری نیز بر درآمد باغ تاثیر دارند و یکی از این عوامل خرید نهال مرغوب از نهالستان است. نهال مناسب و پولساز، نهالی است که محصول با کیفیت و فراوانی داشته باشد. سن بلوغ آن کم باشد و زود به باردهی اقتصادی برسد. چنین نهالی را فقط از یک نهالستان معتبر می توانید خریداری کنید

البته پیشنهاد ما برای احداث یک باغ پولساز، کاشت نهال گلدانی گردو است. همانطور که پیش از این نیز اشاره کردیم، نهال های گلدانی را می توانید در هر وقت از سال بکارید. در نتیجه، با نهال گلدانی، هیچ زمانی برای احداث یک باغ پولساز دیر نیست.

خرید نهال گردو پربار

از سوی دیگر، اگر شرایط آب و هوایی، رطوبت منطقه و ارتفاع از سطح دریای باغتان برای رشد نهال گردو مناسب باشد، مطمئن باشید که به سودآوری بی نظیری خواهید رسید. به طوری که خودتان هم باورتان نخواهد شد. اما چرا نهال گلدانی گردو را پیشنهاد می کنیم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که نهال گلدانی گردو تنها در سالهای اولیه نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد. پس از سن بلوغ، دیگر زحمت چندانی نداشته و تا سالهای متمادی می توانید از محصولات با کیفیت آن برداشت کنید.

بیش از 20 گونه نهال گلدانی گردو وجود دارد. اما از این میان چند گونه از آنها، جزو پولسازترین نهال ها هستند. در ادامه چند گونه از پرفروش ترین نهال های گردو را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

پرفروش ترین نهال گلدانی گردو مناسب مناطق سردسیر

مناطقی که از سطح دریا بیشتر از 1000 متر ارتفاع دارند، جزو مناطق سردسیر طبقه بندی می شوند. نهال گلدانی گردوی مناسب این مناطق عبارتند از: نهال گردوفرنور و چندلر.

نهال گلدانی گردو فرنور نسبت به اغلب بیماری ها مقاوم است و پس از دومین سال به بار می نشیند و تا 50 سالگی بار می دهد. این نهال یکی از اقتصادی ترین گونه های گردو است.

معروف ترین نهال گلدانی گردو، گردو چندلر است. پس از سال دوم به باردهی می رسد و تا 50 سالگی بار می دهد. پس از بلوغ سالانه چیزی در حدود 50 کیلوگرم محصول درجه یک خواهد داشت.

 

پرفروش ترین نهال گلدانی گردو مناسب مناطق گرمسیر

مناطق گرمسیر مناطقی هستند که ارتفاع چندانی از سطح دریا ندارند. در مناطق گرمسیر باید گونه ای را انتخاب نمایید که به گرما مقاوم باشند و نهال دچار سوختگی نشود. بهترین نهال برای این مناطق نهال گلدانی گردو ژنوتیپ است.

نهال گلدانی گردو ژنوتیپ، از سال پنجم باردهی اقتصادی خواهد داشت. به طوری که سالانه چیزی در حدود 70 کیلوگرم محصول با کیفیت خواهید داشت.

 

نکاتی که هنگام خرید نهال باید به آنها دقت کنید.

اولین نکته این است که نهال تان را از یک نهالستان معتبر خریداری کنید که مجوز جهاد کشاورزی دارد. فروش نهال در این نهالستان ها با ارائه شناسنامه همراه است. این شناسنامه به شما می گوید که نهال تان از چه نوعی است و همچنین تضمین کننده سلامت آن است. اما زمان خرید نهال نیز باید نکاتی را بررسی نمایید:

بهتر است نهال هایی را انتخاب کنید که 1 الی 2 ساله هستند.
هنگام خرید، کاملا شرایط نهال را بررسی کنید. به ساقه، گلدان و ریشه های آن دقت کنید. نهالی را خریداری کنید که ساقه ای خوش فرم و سالم دارد. خراش بر نداشته است و شکستگی ندارد. بر روی ساقه و برگ های آن لکه های رنگی، آفات و حشرات وجود ندارد و به تعداد کافی جوانه های سالم بر روی آن وجود دارد.
اندازه گلدان برای نهال مناسب بوده و در قسمت ریشه آسیب ندیده است.
اگر نهال گلدانی پیوندی است، طوقه آن با خاک فاصله مناسبی دارد.

خرید نهال از نهالستان

بهترین نهالستان برای خرید نهال گلدانی کدام است؟

خرید نهال مرغوب همیشه یکی از چالش های باغداران بوده است اما اگر قصد خرید نهال گلدانی را دارید باید در انتخاب نهالستان دقت بیشتری کنید. یکی از بزرگترین و معتبر ترین نهالستان های کشور که علاوه بر نهال ریشه لخت، بصورت تخصصی در زمینه پرورش و فروش نهال گلدانی فعالیت دارد، نهالستان میاندوآب نهال میباشد که با سال ها تجربه و با داشتن کاری مجرب و مشاوره رایگان به صورت شبانه روزی در خدمت مشتریان خود هستند.

تضمین اصالت نهال فروخته شده توسط این نهالستان و کیفیت بالا و اصول پرورشی صحیح سبب شده که باغداران بسیاری با اطمینان به تهیه نهال از این نهالستان بپردازند. از دیگر ویژگی‌های این نهالستان، خرید نهال با قیمت بسیار مناسب و به‌صرفه است و همچنین نهال‌های خریداری شده همگی شناسنامه دار و دارای گواهی سلامت می‌باشند.

شما می‌تواند برای خرید نهال گردو ، خرید نهال بادام و سایر نهال‌ها با نهالستان میاندوآب نهال تماس بگیرید و اطمینان داشته باشید که متخصصین این نهالستان از مشاورات پیش از انتخاب و خرید نهال تا راه اندازی کامل باغ در کنار شما خواهند بود.

شماره تلفن: 09145530336 (مهندس دانیال رجبی)

همچنین می‌توانید با جستجوی عبارت "میاندوآب نهال" در گوگل یا مراجعه به وب‌سایت نهالستان میاندوآب نهال به آدرس www.m2bnahal.ir بررسی و مشخصات انواع نهال را مشاهده کنید.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1176110

مهمترین اخبار ایران و جهان: