نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 11:32

مرند رکورد بارندگی فروردین ماه آذربایجان را شکست

مدیر روابط عمومی هواشناسی آذربایجان شرقی از بارش ۵۰.۱ میلیمتری باران در مرند در فروردین ماه و شکسته شدن رکورد میزان بارندگی‌های این استان در این ماه خبر داد.

افشین ابراهیمی مدیر روابط عمومی هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: از روز چهارشنبه شاهد بارش باران در اکثر مناطق استان بودیم که بیشترین بارش از شهرستان مرند با ۵۰.۱ میلی‌متر ثبت شده است.

وی افزود: در ۲۴ ساعته گذشته  در سراب ۳.۲، بستان آباد ۱۳.۵، هشترود ۱۹.۸، جلفا ۲۳.۵، اهر ۴.۲، تبریز۸.۴، کلیبر و هوراند هشت دهم، مراغه ۳۲، میانه ۱۵.۲ مرند ۵۰.۱، ورزقان۱۰.۴،  شبستر ۲۳.۲، بندرشرفخانه ۳۸.۸، هریس ۳۰.۵، عجب‌شیر ۳۰، بناب ۲۶.۱، ملکان۳۷.۵، آذرشهر ۱۱.۴، اسکو ۱۶.۶ چاراویماق ۲۵.۶ مراغه ۳۲ میلی‌متر بارندگی‌ رخ داده است.

ابراهیمی گفت: در ٢٤ ساعت گذشته  چاراویماق با دمای ۵ درجه بالای صفر سانتی‌گراد خنک‌ترین و کلیبر با ۱۴ درجه بالای صفر گرم‌ترین نقاط استان به ثبت رسیده است و حداقل دمای تبریز در ٢٤ ساعت گذشته ۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گزارش شده است. 

مدیر روابط عمومی هواشناسی آذربایجان شرقی از بارش ۵۰.۱ میلیمتری باران در مرند در فروردین ماه و شکسته شدن رکورد میزان بارندگی‌های این استان در این ماه خبر داد.

ابراهیمی همچنین با اشاره به وضعیت آب و هوای آذربایجان شرقی در ۴۸ ساعات آینده اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده جوی ناپایدار طی دو روز آینده در استان می‌باشد که تداوم فعالیت سامانه بارشی موجب ابرناکی، وزش باد (گاهی تا شدید)، بارش باران (گاهی رگبار باران و رعد و برق) و در نواحی مستعد بارش تگرگ خواهد شد.

وی ادامه داد: ضمنا با توجه به شدت بارشها ، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی، اصابت صاعقه، اختلال در تردد و به سبب شدت وزش باد، خیزش یا نفوذ گرد و خاک، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام  و خسارت به سازه های سبک پیش بینی می شود.

مدیر  روابط عمومی هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: طی روزهای شنبه و یکشنبه جوی نسبتا پایدار حاکم بوده و طی روز دوشنبه در برخی نواحی رگبار باران و رعد و برق دور از انتظار نخواهد بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1145054

مهمترین اخبار ایران و جهان: