نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 13:36

باید دلار از معاملات کشورهای تحریمی حذف شود

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای تحریمی باید با انعقاد پیمان‌های پولی، دلار را از معاملات خود حذف کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس گودرزی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۰ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی اظهار داشت: از دیپلماسی فعال دولت تشکر می‌کنم اما ما در جامعه بشری با پدیده جدیدی تحت عنوان جنگ اقتصادی رو به رو هستیم که باید با آن مقابله شود.

وی تصریح کرد: آمریکا بسیاری از کشورها را تحریم می‌کند و حتی تحریم دارو را هم اجرایی می‌کند و سوال ما آن است که آمریکا بر چه اساسی کشورها را مجبور به همراهی با سیاست‌های خود می‌کند و در حالی که آنها همراهی نکنند آن کشورها را تحریم کرده یا جرایمی را برای شرکت‌های اقتصادی این کشورها در نظر می‌گیرد؟

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکجانبه گرایی آمریکا مغایر با منشور سازمان ملل متحد است و وزارت خارجه باید در کنار سایر کشورهایی که تحت تحریم هستند، مجموعه‌ای منسجم برای بی اثر کردن تحریم‌ها تشکیل دهند و لازم است پیمان‌های پولی منعقد شود و دلار از معاملات حذف شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح ساماندهی کارکنان دولت باید به طور دقیق و کامل اجرایی شود و اجرای این قانون منجر به حذف شرکت‌ها و کوچک شدن دولت می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1137698

مهمترین اخبار ایران و جهان: