نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 20:00

آموزش و پرورش به دنبال جوان سازی بدنه تصمیم گیر خود باشد

قزوین- استاندار قزوین گفت: باید جوان سازی بدنه تصمیم گیر و مدیریتی آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اعلایی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین اظهار داشت: فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب یک رویکرد جدیدی را از خادمین مردم در حوزه آموزش و پرورش طلب می‌کند و نگاه مقام معظم رهبری و مردم مطالبه گر یک وضعیت متفاوت از شرایط آموزش و پرورش کشور است و باید با نگاه خلاقانه به سمت و سوی ایجاد تحول در آموزش و پرورش حرکت کرد.

وی با بیان اینکه البته نباید برای تحول در آموزش و پرورش معطوف به نگاه‌های ملی باشیم و باید رویکرد تحولی به صورت استانی هم دنبال شود، گفت: یک سری از اصلاح امور، سیستمی و متکی بر طراحی نرم افزارهای کار و یک سری هم متکی بر منابع انسانی و متولیان امور است که بخش دوم را می‌توان به صورت استانی پیگیری کرد و از این طریق تحول را ایجاد کرد.

اعلایی اضافه کرد: یکی از انتظارت از مجموعه مدیریتی آموزش و پرورش استان، بکارگیری نیروهای خوش فکر، جوان، با انگیزه و متعهد در مجموعه غنی آموزش و پرورش است که این موضوع باید تا به امروز دنبال می‌شد و در سال ۱۴۰۲ هم باید با تشکیل یک جمع مشخص و متخصص با مراجعه به مدارس پیگیری شود.

استاندار قزوین اظهار داشت: استعدادهای مدیریتی و برنامه ریزی خوبی در سطح مدارس استان وجود دارد ولی آنگونه که باید و شاید به ویژه در بین جوانان شناخته نشده‌اند و نباید در مورد استفاده از ظرفیت جوانان در مناصب مختلف حساسیت بی مورد به خرج داد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه باید جوان سازی بدنه تصمیم گیر و مدیریتی آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار گیرد، گفت: آموزش و پرورش و مدارس یکی از مهم‌ترین و مغفول ترین مکان‌ها برای ارتباط حاکمیت با مردم است و به همین دلیل نخبه ترین و متحول ترین افراد باید در مدارس حضور داشته باشند.

وی افزود: یکسان سازی برداشت‌ها در فضای پرورشی و تربیتی موضوع دیگری است که باید در دستور کار مدیریت آموزش و پرورش استان قزوین قرار بگیرد چراکه این برداشت‌ها در مدارس مختلف است و به صورت شخصی و سلیقه‌ای اداره می‌شود، به همین دلیل دلسوزان آموزش و پرورش باید در مباحث تربیتی تمرکز کرده و برنامه ریزی جدی تری را داشته باشند.

اعلایی گفت: برای موضوعات آموزشی و امتحانات دانش آموزان برنامه ریزی و طرح‌های مشخص و ثابتی وجود دارد ولی موضوعات تربیتی کاملاً سلیقه‌ای رفتار می‌شود و باید در سطح استان برنامه ریزی بهتری صورت گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1186754

مهمترین اخبار ایران و جهان: