نیوز سیتی!
01 اردیبهشت 1402 - 16:58

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خنثی کننده توطئه‌های دشمنان است

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نیروی واکنش سریع مردمی و انقلابی و خنثی کننده توطئه‌های دشمنان در عرصه‌های مختلف از آغاز انقلاب تا کنون است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با تبریک پیشاپیش عید سعید فطر و با اشاره به روایاتی از ائمه (ع) پیرامون اهمیت این عید گفت: باید بکوشیم از معنویات و نتایجی معنوی که در ماه مبارک رمضان کسب کرده‌ایم در زندگی خود در تمام طول سال بهره ببریم.

پرداخت فطریه تکمیل کننده روزه

امام جمعه گناوه افزود: پرداخت زکات فطریه، مکمل روزه ماه رمضان است و در حقیقت برای سلامتی یکسال انسان و بر پرداخت آن تاکید شده است.

وی گفت: افراد مکلف که موقع غروب شب عید فطر عاقل، بالغ، هوشیار و آزاد باشد فقیر نباشد یعنی مخارج سالیانه خود را بالقوه یا بالفعل داشته باشد و دارای درآمد باشد، واجب است که برای خود و کسانی که نان خور او محسوب می‌شوند زکات فطریه را بپردازد.

امام جمعه گناوه اضافه کرد: میزان زکات فطریه واجب بر هر انسان یک صاع که تقریباً معادل سه کیلوگرم از هرکدام از اجناس گندم، جو، خرما، کشمش و برنج و مانند اینها است که خود جنس یا قیمت آنها را به میزان سه کیلوگرم می‌توان به فقیر پرداخت.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خنثی کننده توطئه‌های دشمنان است

فطریه در گناوه ۶۰ هزار تومان

حجت الاسلام رکنی حسینی یادآور شد: امسال در شهرستان گناوه بنا بر تحقیق به عمل آمده بر اساس قوت غالب گندم و به ازای محاسبه شرعی سه کیلوگرم گندم میزان زکات فطریه برای هر نفر، ۶۰ هزار تومان تعیین شده است که مؤمنان و روزه داران می‌توانند به افراد مستحق پرداخت کنند.

وی بیان کرد: فطریه حتماً باید از مال حلال باشد و کسانی که سال خمسی دارند مشکلی ندارد اما کسانی که سال خمسی ندارند باید به این نکته توجه کنند.

امام جمعه گناوه گفت: کسانی که از سادات نیستند، نمی‌توانند فطریه را به سادات بدهند و همچنین کسانی که قصد اقامه نماز عید فطر دارند باید زکات فطریه را قبل از اقامه نماز پرداخت یا حداقل جدا بگذارند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خنثی کننده توطئه‌های دشمنان است

وی با اشاره به ۲ دیدار رمضانی رهبر معظم انقلاب اسلامی با فرماندهان ارشد نیروهای مسلح و دانشجویان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان نیروهای مسلح فرمودند که «نیروهای مسلح به عنوان حصار مستحکم کشور و ملت هستند و اینها لشکر و سربازان این آب و خاک، ملت و مملکت هستند.»

امام جمعه گناوه بیان کرد: رهبری از آن پیشرفتی که در نیروهای مسلح صورت گرفته ابراز رضایت و خرسندی کردند و فرمودند که تهدید هیچ گاه از بین نمی‌رود و همواره نسبت به ملت و مملکت ما وجود دارد و ما باید بر آمادگی خود نسبت به تهدیدهای دشمن بیافزایم، نص آمادگی نیروهای مسلح برای دشمنان این آب و خاک بازدارنده است و این نکته مهمی بود که رهبری بر آن اشاره فرمودند.

وی با بیان اینکه اهمیت شناخت نقطه اصلی تهدید دشمنان از نکات مهم فرمایشات رهبری در این دیدار بود افزود: اگر تهدیدی از سوی کشور کوچک صورت می‌گیرد باید پشت صحنه و گرداننده اصلی یعنی قدرت‌های بزرگ و کشورهای استکباری تهدیدها را بشناسیم.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خنثی کننده توطئه‌های دشمنان است

وی با اشاره به نکات فرمایشات رهبری در دیدار رمضانی با دانشجویان گفت: یکی از نکات مهمی فرمایشات رهبری در این دیدار این بود که ضرورت اقتضا می‌کند که مبانی و زیربنای معرفتی دانشجویان در مجموعه دانشجویی باید استحکام پیدا کند.

وی گفت: استفاده و بهره مندی از قرآن، نهج البلاغه، کتاب‌های دانشمندانی مانند شهید بهشتی، شهید مطهری، آیت الله مصباح می‌تواند در استحکام مبانی معرفتی و زیربنایی دانشجویان مؤثر باشد.

امام جمعه گناوه با اشاره به اینکه رهبری انتظار فرج را یکی از مبانی فکری برای دانشجویان برشمردند گفت: انتظار فرج یعنی اینکه ما باید بر این باور باشیم که تمام سختی‌ها با کار و تلاش و توکل بر خدا قابل برطرف شدن است.

وی گفت: نگاه آگاهانه نسبت به مسائل مملکت و مطالبات باید آگاهانه و با راهکار علمی و عملی داشته باشد لذا نگاه باید واقع بینانه و از لحاظ علمی و عملی باید باشد.

و غرق شدن در فضای مجازی از نکات دیگر فرمایشات رهبری بود گفت: منشأ بسیاری از مسائل و مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه فضای مجازی است و رهبری فرمودند که خبرها، تحلیل‌ها و مطالبی که در فضای مجازی گفته می‌شود باید بتوانیم از راه صحیح و قابل تحلیل دنبال کنیم.

آمریکا راهبرد سپاه هراسی را به راه انداخته است

امام جمعه گناوه با اشاره به ۲ اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) در سال ۵۸ گفت: امام خمینی (ره) در سال ۵۸ فرمان تشکیل بزرگترین نیروی حافظ انقلاب اسلامی صادر فرمودند که بسیار ضروری و مهم بود.

وی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول بیش از چهل سال گذشته مهمترین و بیشترین نقش را در حفاظت و حراست از انقلاب اسلامی ایفا کرده است و امروز سایه این شجره طیبه در جای جای ایران اسلامی افکنده شده است.

وی خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نیروی واکنش سریع مردمی و انقلابی و خنثی کننده توطئه‌های دشمنان در عرصه‌های مختلف از آغاز انقلاب تا کنون است.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: به همین دلیل آمریکا در طول چهار دهه گذشته از عمر پربرکت انقلاب اسلامی به ویژه در سال‌های اخیر راهبرد شوم سپاه هراسی را جز راهبردهای کلان و مستمر خود قرار داده است و از این نیروی مردمی و انقلابی ترس و وحشت دارد.

امام جمعه گناوه از حضور گسترده و یکپارچه مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس و مبلغان دینی و روحانیون در مجالس ایام ماه رمضان که باعث رونق این مجالس شدند تقدیر کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1163298

مهمترین اخبار ایران و جهان: