نیوز سیتی!
10 فروردین 1402 - 12:58

اجازه نصب دکل مخابراتی BTS به شرکت مخابرات در منطقه الواج ارومیه داده نشده است/ سلامت مردم در اولویت قرار دارد

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به اینکه اولویت اول شهرداری سلامت مردم است گفت: با توجه اینکه نصب دکل مخابراتی در منطقه الواج خلاف آیین نامه‌های زیستی انجام شده است در این راستا شهرداری ارومیه اجازه نصب دکل را به شرکت مخابرات نداده و برخی از اقلام دکل توقیف و در انبار شهرداری نگهداری می‌شود.

علی مصطفی زاده سخنگوی شورای اسلامی شهرارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه در خصوص استقرار دکل مخابراتی BTS  در منطقه الواج ارومیه اظهار داشت: شرکت مخابرات استان آذربایجان‌غربی اقدام به نصب دکل های BTS همراه اول در منطقه الواج ارومیه کرده است که این اقدام بدون رضایت شهرداری ارومیه و بدون کسب مجوز و استعلام‌های لازم انجام شده است.

وی ادامه داد: پی ریزی نصب این دکل بدون رعایت قوانین آیین نامه‌های محیط زیست در نزدیک مدرسه انجام شده است  و این اقدام طبق آیین نامه‌های محیط زیست بایستی به فاصله ۵۰ متری از مدرسه انجام شود که این مهم توسط شرکت مخابرات رعایت نشده است.

مصطفی‌زاده با بیان اینکه اولویت اول شهرداری سلامت مردم است گفت: با توجه اینکه این اقدام خلاف آیین نامه‌های زیستی انجام شده است در این راستا شهرداری ارومیه اجازه نصب دکل را به شرکت مخابرات نداده و برخی از اقلام دکل توقیف و در انبار شهرداری نگهداری می‌شود.

خاطرنشان می‌شود طی پیگیری خبرنگار فارس از اداره کل محیط زیست آذربایجان‌غربی این اداره اقدامات لازم قانونی را در خصوص عدم نصب دکل مخابراتی در نزدیک مدرسه را انجام داده است.

 

پایان پیام/

 

 

 

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1117754

مهمترین اخبار ایران و جهان: