نیوز سیتی!
10 فروردین 1402 - 10:50

«ضیافت بهاری» در امام زاده سلیمان بن علی(ع) گناوه اجرا شد

گناوه- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گناوه گفت: طرح سراسری «ضیافت بهاری» در آستان مقدس امام زاده سلیمان بن علی در گناوه، به همت اداره اوقاف و امور خیریه با برنامه‌های متعدد در حال اجرا است.

حسین غلامی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به تقارن عید نوروز بهار طبیعت و ماه رمضان بهار قرآن و مهمانی خدا، طرح نوروزی آرامش بهاری و ضیافت الهی به صورت همزمان و با اجرای طرح «ضیافت بهاری»، همگام با سراسر کشور در آستان مقدس امام زاده سلیمان بن علی (ع) در گناوه، با برنامه‌های متعدد در حال اجرا است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گناوه افزود: خدمت رسانی به هموطنان، آشنایی و انس با معارف قرآن کریم و اهل بیت اطهار (ع)،تقویت باورهای دینی و ارتقای فضای معنوی و ترویج فرهنگ دعا و مناجات از مهمترین اهداف برگزاری این طرح از سوی اداره اوقاف و امور خیریه است.

وی با اشاره به برپایی خیمه معرفت در این طرح گفت: به رسم همه ساله یکی از اقداماتی که در طرح انجام می‌شود برپایی خیمه‌های معرفت با حضور روحانیون و پاسخگوی سوالات مراجعین در خصوص مسائل قرآنی، دینی، شرعی، فقهی، است.

«ضیافت بهاری» در امام زاده سلیمان بن علی(ع) گناوه اجرا شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گناوه گفت: برنامه‌های جذاب و شاد ویژه کودکان و نوجوانان به همراه اهدا جوایز برپایی نماز جماعت و دعا برای مسافران و زائران آستان مقدس امامزاده، اجرای برنامه‌های متنوع برای خانواده‌ها امسال نیز در این طرح با بهره مندی از روحانیون اعزامی از قم و شهرستان به مسافران نوروزی و زائران ارائه می‌شود.

غلامی عنوان کرد: برنامه قرآن‌خوانی به مناسبت ماه مبارک رمضان از دیگر برنامه‌ها است که هر شب در آستان امام‌زاده سلیمان‌بن‌علی (ع) با حضور زائران و گردشگران مذهبی برگزار می‌شود.

«ضیافت بهاری» در امام زاده سلیمان بن علی(ع) گناوه اجرا شد

وی یادآور شد: طرح نوروزی آرامش بهاری از ۲۸ اسفندماه سال گذشته آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه جاری ادامه دارد.

وی با تقدیر از همه دستگاه‌ها و ادارات و نهادهایی که در اجرای طرح در آستان مقدس امامزاده سلیمان بن علی با اداره اوقاف شهرستان همکاری می‌کنند گفت: از زمان آغاز اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری، بقعه امام‌زاده سلیمان‌بن‌علی (ع) این شهرستان، روزانه میزبان ۵۰۰ زائر و گردشگر مذهبی است و خدمات لازم به آنها ارائه می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1117210

مهمترین اخبار ایران و جهان: