نیوز سیتی!
04 فروردین 1402 - 15:20

۴۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در ماهشهر کشف شد

ماهشهر- جانشین فرماندهی مرزبانی خوزستان گفت: یک مشک برزنتی حاوی ۴۰ هزار لیتر سوخت گازوئیل قاچاق در سواحل ماهشهر کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ منصور رضا عزیزی با اعلام این خبر اظهار کرد: با هدف اجرای طرح مبارزه با قاچاق مواد سوختی پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر فعالیت قاچاقچیان سوخت به وسیله مشک‌های برزنتی در سواحل بندر ماهشهر، بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستور کار پایگاه دریابانی منطقه قرار گرفت.

وی اضافه کرد: مأموران دریابانی پس از حضور در منطقه مورد نظر با استفاده از تجهیزات الکترونیکی و اُپتیکی یک کیسه برزنتی حاوی ۴۰ هزار لیتر سوخت قاچاق را که به صورت شناور در دریا رها شده بود، کشف کردند.

سرهنگ عزیزی توضیح داد: قاچاقچیان با دپوی سوخت در کیسه‌های بزرگ برزنتی و شناور کردن آن روی دریا، منتظر فرصتی مناسب برای انتقال آن به خارج از محدوده آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در آب‌های شمال غرب خلیج فارس بودند که با هوشیاری مرزبانان و همکاری مطلوب مرزنشینان از خروج این سرمایه ملی جلوگیری شد.

جانشین فرماندهی مرزبانی خوزستان تاکید کرد: محموله سوخت قاچاق پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل نماینده شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1107898

مهمترین اخبار ایران و جهان: