نیوز سیتی!
04 فروردین 1402 - 17:46

نرم افزارهای هدایت مسافر در سطح شهر شیراز فعال است/ تلاش شبانه روزی ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز

شهردار شیراز در بازدید از پروژه مرکز داده بزرگ شهرداری گفت: تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، نوید روزها و اتفاقات خوبی را در آینده می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدحسن اسدی از پروژه مرکز داده بزرگ شهرداری و مرکز نوآوری شهرداری شیراز بازدید کرد.

شهردار شیراز در این بازدید اظهار داشت: تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، نوید روزها و اتفاقات خوبی را در آینده می‌دهد.

وی با اشاره به پروژه عظیم مرکز داده تصریح کرد: سالیانی است که متأسفانه بودجه درخوری برای پروژه مرکز داده به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم شهرداری شیراز تخصیص نیافته، اما با اهتمام و پشتیبانی شورای اسلامی شهر شیراز، قرارداد این مرکز منعقد شده و شرکت پیمانکار موظف است براساس برنامه زمان‌بندی مفاد این قرارداد را عملی کند.

اسدی با تأکید بر لزوم حرکت به سمت شفافیت عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های مهم امروز شهرداری شیراز، یکپارچه‌سازی سامانه‌ها در دوایر شهرداری و حرکت پیشرو در شهرداری الکترونیک است که منجر به شفافیت مالی و صرفه جویی خواهد شد.

شهردار کلان‌شهر شیراز همچنین گفت: با توجه به تأثیر بالای فناوری بر دانش روز، موتور محرک و اتاق فکر قسمتی از شهرداری، سازمان فاوا بوده و تحولات شهرداری باید از این حوزه آغاز و در راستای تسهیل ارائه خدمات به شهروندان تعریف شود. 

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز نیز با تقدیر از حضور شهردار  و اهتمام ویژه نسبت به پروژه‌‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، در خصوص اهمیت پروژه رصدخانه شهری شگفت: با توجه به تعدد سامانه‌ها در شهرداری شیراز و اهمیت پردازش اطلاعات، جهت ارائه گزارش به مدیران ارشد شهرداری نسبت به تصمیم‌گیری کلان در پروژه‌های شهری حائز اهمیت است.

محمدعلی علویان مهر همچنین تصریح کرد: مجموعه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز با تمام توان پای کار مردم جهت تسریع در انجام امور مرتبط است.

تلاش ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز برای ایمنی، امنیت و سلامت زائران و گردشگران نوروزی

 رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز با بیان اینکه بیش از یک‌سوم اماکن و ستادهای اسکان متعلق به شهرداری هستند، گفت: تلاش خود را برای آسایش، امنیت و ایمنی و سلامت زائران و گردشگران نوروزی انجام می‌دهیم.

غلامرضا غلامی با تشریح فعالیت‌های ستاد اجرایی خدمات سفر که از سه ماه پیش فعالیت خود را با ۹ کمیته شروع کرده، بیان کرد: سه هزار نفر از کارکنان شهرداری شیراز در این ستاد مشغول خدمات‌دهی به مسافران نوروزی و زائران سومین حرم اهل‌بیت (ع) هستند.

به گفته معاون شهردار شیراز، ستاد دائمی خدمات سفر در پنج ورودی شهر شیراز فعال بوده و زائران و گردشگران نوروزی از طریق نصب نرم‌افزارهای نوروز و اسکان به مرکز اقامتی و گردشگری هدایت می‌شوند.

وی با بیان اینکه ستاد اسکان را با کانکس‌های ویژه، معمولی و چادر در مجموعه‌های زیباشهر، باغ جنت و سعدیه راه‌اندازی کرده‌ایم، افزود: علاوه بر این‌ها ۱۲ بوستان و سالن ورزشی برای نصب چادر آماده‌شده است.

غلامی به آماده کردن حسینیه و مساجدی نظیر مسجد شهدا و شبستان‌های حرم حضرت شاه‌چراغ(ع) و سید علاءالدین حسین(ع) نیز اشاره کرد.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز به ممنوعیت چادر در برخی نقاط نیز اشاره و بیان کرد: مباحث امنیت، سلامت و ایمنی برای شهرداری در اولویت قرار دارد و به این دلیل در برخی نقاط ممنوعیت نصب چادر قرار داده‌ایم.

وی تصریح کرد: نیروهای آتش‌نشان در مبحث ایمنی و ۴۰۰ نفر از بسیجیان و همچنین نیروهای انتظامی در بحث امنیت ستادهای اسکان همکاری با ستاد اجرایی خدمات سفر همکاری می‌کنند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز به همکاری تاکسی‌‌های محسوس با عنوان «از من بپرس» و اتوبوس‌های گردشگری با ستاد خدمات سفر اشاره کرد.

غلامی به پیگیری شهردار و راهبری شورای ششم در استقبال از بهار قرآن و ماه مبارک رمضان نیز اشاره و اظهار کرد: امسال با برپایی سفره‌های رمضان از جلوه‌ای دیگر از بهار قرآن و طبیعت را به منصه ظهور می‌رسانیم.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز با بیان اینکه بیش از یک‌سوم اماکن و ستادهای اسکان متعلق به شهرداری هستند، گفت: تلاش خود را برای آسایش، امنیت و ایمنی و سلامت زائران و گردشگران نوروزی انجام می‌دهیم.

وی به بارندگی اخیر نیز اشاره کرد و گفت: مسافران نوروزی از اماکن روباز به نقاط روبسته و گرم هدایت شدند.

پایان پیام/د

منبع: فارس
شناسه خبر: 1108110

مهمترین اخبار ایران و جهان: