نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 14:47

مانور لحظه صفر در جمعیت هلال احمر استان ایلام برگزار شد

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایلام از برگزاری مانور لحظه صفر به منظور ارزیابی و بالا بردن سطح آمادگی در جمعیت هلال احمر استان ایلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سجاد حیدریان ظهر سه شنبه در مانور صفر لحظه‌ای در ایلام با بیان اینکه ایران جزو ۱۰ کشور حادثه خیز جهان است، افزود: این موضوع نیازمند هوشیاری و آمادگی بیشتر تیم‌های عملیاتی این جمعیت در مواقع بحرانی است.

وی اظهار داشت: این مانور با حضور ۶۸ پرسنل و نجاتگر در قالب تیم‌های عملیاتی از تمامی شعب جمعیت هلال احمر استان ایلام با بکارگیری ۲۰ خودروی امدادی و پشتیبانی از عصر دیروز تا صبح امروز در پایگاه شهدای میمک شهرستان چرداول به اجرا درآمد.

حیدریان خاطرنشان کرد: در این مانور سر تیم‌های عملیاتی از سراسر استان با تجهیزات و امکانات لازم در نقطه فرضی اعلام شده حضور یافتند و این تیم‌ها از لحاظ زمان حضور، و انواع تجهیزات فردی و گروهی در مانور لحظه صفر، مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی بیان کرد: این مانور بدون اعلام قبلی و بصورت اعلام لحظه صفر از طریق مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان برگزار شد.

وی افزود: کارگاه‌های آموزشی کار با دستگاه رسکیو رادر (دستگاه زنده یاب)، کارگاه توجیهی پاسخگویی به حوادث و بررسی مشکلات و موانع موجود و احتمالی، کارگاه تاب آوری در بلایا و بالا بردن آستانه تحمل امدادگران در شرایط سخت از دیگر برنامه‌های این مانور بود.

گفتنی است: امام جمعه و فرماندار شهرستان چرداول، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان، مشاور و نماینده حراست جمعیت هلال احمر استان نیز در این مانور حضور داشتند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1183154

مهمترین اخبار ایران و جهان: