نیوز سیتی!
15 اردیبهشت 1402 - 08:51

تصویب یک میلیارد تومان اعتبار برای مقابله زنگ زرشک در خراسان جنوبی

معاون استاندار خراسان جنوبی از تصویب مبلغ یک میلیارد تومان در ستاد مدیریت بحران استان برای مقابله با زنگ زرشک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا عباس زاده امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران خراسان‌جنوبی اظهارداشت: بر اساس گزارش‌های ارائه شده در این جلسه توسط سازمان جهاد کشاورزی، هواشناسی و شرکت آب منطقه‌ای استان، تداوم خشکسالی در خراسان جنوبی مصوب شد که این مصوبه با امضا استاندار به همراه گزارش مربوط به آن برای تأیید نهایی به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال می‌شود.

وی تصریح کرد: بعد از تأیید آن، پیگیری‌های لازم برای اختصاص اعتبار در این خصوص انجام خواهد شد.

وی به حادثه خروج قطار در طبس و زلزله بشرویه و طبس اشاره داشت و گفت: خوشبختانه این حوادث به سرعت مدیریت و به موقع اقدامات لازم صورت گرفت.

معاون امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی  به مسئله افت فشار گاز در روزهای سردی که در استان با آن مواجه شدیم اشاره داشت و یادآور شد: افت فشار گاز به دلیل سرمای زیاد، قطع گاز ترکمنستان و قرار داشتن خراسان جنوبی در انتهای خط انتقال گاز، سبب ایجاد مشکلاتی شد و چند روز برخی از شهرستان های استان با افت فشار گاز مواجه شدند و این مشکل به خوبی و به موقع مدیریت شد.

عباس زاده با بیان اینکه سال گذشته افت گاز بیشتر برای گلخانه‌ها، نانوای ها و مرغداری‌ها مشکل ایجاد کرد، اضافه کرد: 
بخش‌های کشاورزی و صنعتی استان باید همیشه آمادگی کافی برای مدیریت بحران در شرایط مختلف را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی استان باید توان مقابله در زمان بحران مانند دوران افت فشار گاز در سرما را داشته باشند، افزود: بر اساس تجارب سال گذشته همه دستگاه‌های اجرایی استان برای استفاده از سوخت جایگزین اقدام کنند و در صورت امکان ۱۰ تا ۱۵ روز در سال از سوخت جایگزین استفاده نموده تا در زمان بحران بتوانند از سوخت مورد نظر استفاده نمایند و در این زمینه باید مانوری سراسری در استان پیش بینی و اجرایی شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی از تصویب مبلغ یک میلیارد تومان در ستاد مدیریت بحران استان برای مقابله با زنگ زرشک خبر داد و گفت: با ارسال گزارشی مبنی بر خسارات ناشی از این آفت به مرکز باید اعتبار لازم را جذب کنیم.
 
عباس‌زاده به تاثیر شدید کاهش آب بر بخش کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: در حوزه بحران، تأمین منابع آب بخش کشاورزی و حفاظت از منابع آبی خراسان جنوبی دارای اهمیت است.

وی ادامه داد: دو راهکار اولیه برای مدیریت این مشکل به نظر می‌رسد که یکی  اطلاع رسانی به مردم و اجرای سیاست‌های بازدارندگی است.

عباس زاده با بیان این که با شروع فصل گرما برای آبرسانی با تانکر به ۴۰۰ روستا و روستاها و محلات عشایری باید اعتبار مورد نیاز پیش بینی شود، گفت: جلسه‌ای ویژه آبرسانی به روستاهای استان با حضور نمایندگان دستگاه‌های مربوط برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که هنوز ساختمان مدیریت بحران استان احداث نشده است، تصریح کرد: با توجه به نیاز موجود در مرکز استان، احداث سایت اضطراری اسکان در زمان بحران به مساحت ۱۰ هکتار در ستاد مدیریت بحران خراسان جنوبی مصوب شد.
انتهای پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1189498

مهمترین اخبار ایران و جهان: