نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 21:42

نماز جمعه کانون همگرایی مؤمنان و دفع فتنه‌های دشمنان است

شاهرود- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: میعادگاه‌های نماز جمعه هر هفته به کانون همدلی و همگرایی مؤمنان و تلاش برای دفع توطئه دشمنان در سایه حضور اقشار مختلف تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر پنجشنبه در مراسم معرفی امام جمعه جدید شاهرود خلخال اظهار کرد: از اول انقلاب اسلامی با شکل‌گیری نماز جمعه مردم ایران توانستند تا صلابت و اقتداری ارزنده توطئه‌های دشمن را در ابعاد مختلف شناسایی و خنثی کنند.

وی نفرت دشمن را از برخی فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در ۴۷ سال گذشته یادآور شد و تصریح کرد: دشمن از حضور وحدت‌آفرین ملت ایران در صحنه‌های مختلف به ویژه نماز و راهپیمایی در هراس و واهمه است چرا که به خوبی می‌داند این حرکت‌ها و آئین‌ها زمینه نمایش نفرت ملت ایران را از مستکبران و زورگویان عالم نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: بر همین اساس دشمن همواره میعادگاه‌های نماز جمعه و محل حضور معنوی مردم را هدف‌گذاری کرده تا با بمب‌گذاری و دیگر حرکات تحریک‌آمیز همراه با کوردلی و خباثت بتواند اسباب دفع امت اسلامی را مهیا کند.

آیت‌الله عاملی افزود: در شهرهای مختلف میعادگاه‌های نماز جمعه با شکوه هر چه تمامتر میزبان مردم مؤمن و وفاداری است که در صحنه‌های مختلف انقلاب دلبستگی خود را نشان دادند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دشمن امروز در یک جنگ ترکیبی و بیشتر بر محور فضای مجازی، سایبری و همچنین بر هم زدن تعادل فکری و روحی نسل آینده سعی دارد تا هر روز توطئه‌ای جدید به راه انداخته و جامعه را ملتهب نشان دهد.

آیت‌الله عاملی ضرورت آگاهی و هوشیاری امت اسلامی را در دفع این توطئه‌ها و حرکت‌های خبیث دشمن یادآور شد و اضافه کرد: اگر مردم هوشیاری و آگاهی خود را فدای برخی هیجانات مقطعی کنند، قطعاً آنها در رسیدن به اهداف شوم خود موفق خواهند بود.

وی بیان کرد: در شرایط سخت و دشوار امروز ائمه جمعه مسئولیت سنگینی را در ترغیب و تشویق مردم برای حضور در نمازهای جمعه و جماعت دارند و در کنار آن با همراهی مردم و حضور در جمع آحاد جامعه به راحتی می‌توان جهاد تبیین را انجام داده و حرکت‌های دشمن را خنثی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل مأموریت اصلی ائمه جمعه را در این شرایط حساس عمل به فرمایش مقام معظم رهبری بر محوریت جهاد تبیین عنوان کرد و ادامه داد: نباید در این مسیر خللی به وجود آید چرا که دشمنان انقلاب سعی می‌کنند با اشکال فریبنده فکر و اندیشه جوانان ما را دزدیده و به نوعی در انحراف آنها نقش‌آفرینی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این مراسم از تلاش‌های امام جمعه سابق «حجت‌الاسلام شیرعلیپور» قدردانی و «حجت‌الاسلام علی امیدوار» به عنوان امام جمعه جدید شاهرود معرفی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1188854

مهمترین اخبار ایران و جهان: