نیوز سیتی!
15 اردیبهشت 1402 - 15:24

جذب ۵۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در اردبیل

اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در سال‌ تحصیلی جاری ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در مقاطع مختلف مشغول تحصیل شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام‌الله صفری همزمان با هفته معلم پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل اظهار کرد: در دولت سیزدهم تلاش جدی بر جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و همچنین اصلاح وضعیت مدارس انجام شده که امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم بساط مدارس کانکسی و سنگی برچیده شده و جذب حداکثری دانش‌آموزان را به واحدهای آموزشی شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: به رغم همه شیطنت‌هایی که در ماه‌های گذشته انجام شد، تحصیل دانش‌آموزان به شکل حضوری ادامه دارد و تمام تلاشمان بر این است تا در ۲ هفته باقیمانده از کلاس‌های درس و همچنین امتحانات بهترین شرایط را برای تعالی نسل آینده مهیا کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به فعال بودن سازمان تعلیم و تربیت در استان و جذب ۱۹ هزار دانش‌آموز پیش دبستانی اشاره کرد و گفت: این سازمان عملکرد مطلوبی را در استان داشته و رتبه ممتازی را هم به دست آورده است.

صفری به برگزاری رویداد استانی جشنواره «معلم خلاق» در منطقه عشایری بیله‌سوار اشاره کرد و افزود: بیش از ۲۰۰ اثر به این جشنواره ارسال شده بود که معاونت ابتدایی و امور عشایری در انتخاب و معرفی معلم خلاق پیشقدم شدند.

وی ترویج عفاف و حجاب در مدارس و اشاعه فرهنگ ارزشی را در کنار شاداب‌سازی فضای مدرسه یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما باید در تراز نظام اسلامی معلم تربیت کرده و از ظرفیت آنها در فضاهای آموزشی و تربیتی استفاده کنیم.

صفری تجلیل از معلمان برتر و اجرای دقیق طرح رتبه‌بندی آنها را در استان یادآور شد و اضافه کرد: ۱۷ هزار و ۶۳۰ معلم در این استان حائز رتبه‌بندی شدند و تعداد کمی از معلمان فاقد رتبه هستند که تا آخر اردیبهشت رتبه آنها صادر می‌شود.

وی گله‌مندی ۱۵ درصد معلمان استان را از وضعیت رتبه خودشان یادآور شد و بیان کرد: با راه‌اندازی میز خدمت در این حوزه تلاش بر این است تا به این اعتراض‌ها رسیدگی شود.

صفری در مورد مسمومیت دانش‌آموزان در برخی مدارس نیز اظهار کرد: در استان اردبیل کمترین حوادث را در این حوزه شاهد بودیم و به هیچ وجه آثار بدحالی و یا جسمی نامناسب ناشی از این مسمومیت‌ها در استان گزارش نشد.

وی عملیاتی کردن ۴۰ چمن مصنوعی را در فضاهای آموزشی با هزینه‌کرد ۲۰ میلیارد تومان یادآور شد و تصریح کرد: توسعه پنج هزار متر مربع فضای آموزشی و حل مشکلات کمبود نیروی انسانی در اولویت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

صفری ظرفیت خوب دانش‌آموزان را در حل مسائل و مشکلات حوزه تربیتی یادآور شد و گفت: بنده علاقه‌مندم تا مشاور دانش‌آموز در مدارس داشته باشم تا رابط بین معلمان، دانش‌آموزان و فضای اداری آموزش و پرورش باشد.

وی با گرامیداشت هفته معلم، یاد و خاطره استاد متفکر و روشن ضمیر آیت‌الله مطهری را گرامی داشت و افزود: معلمان با تأسی به چنین شخصیت‌هایی در عرصه آموزش و پرورش پیشرو بوده و توانستند در تحقق سند آموزش و پرورش حرکت‌های مؤثری را انجام دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از معلمان به عنوان سفیران آگاهی، منادی بیداری و کلیددار تحول یاد کرد و ادامه داد: معلمان در حقیقت با انجام وظایف سنگین و رسالت ارزشمند خود همواره جامعه را در مسیر پیشرفت و تعالی قرار می‌دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1190298

مهمترین اخبار ایران و جهان: