نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 21:09

استاندار آذربایجان غربی:فروش مرغ در بازار عادلانه صورت گیرد / با متخلفان بازار مرغ برخورد شود

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: هر گونه کم کاری و عدم توزیع مرغ توسط عاملان و توزیع کننده‌ گان قابل قبول نیست و برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی در جلسه حل مشکلات روند توزیع مرغ اظهار داشت: ریشه و دلایل مشکل توزیع عادلانه مرغ گرم در بازار پیدا و با برنامه ریزی و مدیریت صحیح تنظیم بازار صورت گیرد.

استاندار آذربایجان‌غربی افزود: اگر واحدهای تولیدی و توزیع کننده به دلایل نامشخص و غیرمنطقی تصمیم به عدم توزیع کنند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

معتمدیان خاطرنشان کرد: جامعه هدف مشخص شده و برای ایجاد تعادل در بازار، مرغ منجمد برای دهک پایین جامعه و مناطق کم برخوردار توزیع شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی نیز در این جلسه گفت: با وجود اینکه کمبودی از نظر توزیع گوشت مرغ در بازار وجود ندارد، اما عده‌ای از تولید کنندگان سعی دارند تا قیمت‌ها را افزایش دهند.

شهبازی در این رابطه بیان کرد: در زمینهٔ تأمین مرغ در ارومیه مشکلی وجود ندارد و قیمت هر کیلو مرغ گرم ۶۳ هزار تومان و مرغ منجمد ۴۳ هزار تومان مصوب شده و با گرانفروشان در این زمینه برخورد جدی می شود.

وی دلیل کمبود مرغ در استان را جوجه ریزی کم واحدهای مرغداری عنوان کرد و گفت: به دلیل پایین بودن قیمت لاشه مرغ در ماه‌های گذشته و افزایش قیمت نهاده‌های دامی وارداتی، جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان روند کاهشی داشته است.

گفتنی است، طبق تصمیم ستاد تنظیم بازار، روزهای آینده با تامین گوشت مرغ گرم و منجمد، بازار مدیریت شده و از اواسط اردیبهشت ماه مرغ به وفور تولید و روانه بازار مصرف خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1154154

مهمترین اخبار ایران و جهان: