نیوز سیتی!
08 فروردین 1402 - 15:12

صدور هشدار سطح زرد کشاورزی و هواشناسی در زنجان/ کاهش محسوس دما

مدیرکل هواشناسی استان زنجان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی و کشاورزی در سطح استان خبر داد و گفت: این هشدار برای روزهای پنج‌شنبه تا شنبه صادر شده است.

محمدرضا رحمن‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی و کشاورزی در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: این هشدار برای روزهای پنج‌شنبه تا شنبه صادر شده است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان وزش باد نسبتا شدید تا شدید، رگبار باران و رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف را از نتایج فعالیت سامانه مورد نظر در استان در بازه زمانی مورد نظر اعلام و تصریح کرد: رعایت توصیه‌های ایمنی بخشی از جمله عدم حضور در مسیر و اطراف رودخانه‌ها، ساختمان‌های بلند و نیمه‌کاره و محافظت از تاسیسات و محصولات کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، برای امروز آسمان غالباً ابری خواهد بود که گاهی با بارش‌های پراکنده همراه خواهد شد، افزود: همچنین وزش باد را نیز در ساعات بعد از ظهر خواهیم داشت.

رحمن‌نیا با تاکید بر اینک از فردا شدت وزش باد افزایش یافته و در برخی مناطق به حد نسبتا شدید خواهد رسید، ادامه داد: روزهای پنجشنبه و جمعه وزش بادهای نسبتا شدید تا شدید ادامه خواهد داشت و از روز جمعه سامانه بارشی دیگری به استان نفوذ خواهد کرد که تا روز شنبه با رگبار باران و رعدوبرق و در ارتفاعات با بارش برف همراه خواهد شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از کاهش محسوس دمای هوا از روز جمعه خبر داد و گفت: روزهای شنبه و یکشنبه شاهد رخداد کمینه دمای زیر صفر هم خواهیم بود.

پایان پیام73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1114398

مهمترین اخبار ایران و جهان: