نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 11:35

مراسم احیای سومین شب قدر در حرم حضرت زینب(س)+عکس و فیلم

مراسم احیای سومین شب قدر در حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها با حضور جمعی از زائران برگزار و نوای «لبیک یا حسین» در این مکان مقدس طنین‌انداز شد.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، مراسم احیای سومین شب قدر در حضرت زینب سلام‌الله علیها در سوریه برگزار شد و در این مکان مقدس نه تنها زائران سوری، بلکه زائرانی از کشورهای هند، پاکستان، عمان، امارات و عراق حضور داشتند.

البته گروهی از ایرانیانی که در سوریه فعالیت دارند نیز به حرم عمه سادات مشرف شده و احیای شب بیست و سوم ماه رمضان را در آنجا برگزار کردند. 

شب ۲۳ ماه رمضان در حرم حضرت زینب(س)

در حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها پس از قرائت دعای جوشن کبیر، زیارت عاشورا قرائت شد و پس از آن مراسم قرآن به سر توسط مداحان سوری در حرم عمه سادات برگزار شد و زائران در غربت شهدای کربلا اشک ریختند و برای ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) دست به دعا شدند. پس از آن هم نوای «لبیک یا حسین» در صحن و‌ شبستان‌های حرم عمه سادات طنین‌انداز شد.

از سال گذشته اعزام زائران کشورمان به سوریه به طور کلی متوقف شده است و هیچ شرکت هواپیمایی هنوز حاضر به اعزام زائران به سوریه نشده است. بر همین اساس، زائران ایرانی در قالب کاروان زیارتی نتوانستند شب‌های قدر را در سوریه احیا دارند.

در ادامه تصاویری از مراسم احیای سومین شب قدر را در حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها مشاهده می‌کنید‌:

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1147210

مهمترین اخبار ایران و جهان: