نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 13:44

بانوان در شکل گیری فرهنگ و اخلاق جامعه پیشرو و پیشگام هستند

اراک- استاندار مرکزی گفت: بانوان در شکل گیری فرهنگ و اخلاق جامعه پیشرو و پیشگام هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه صبح یکشنبه در نخستین کنگره استانی بانوان تأثیرگذار استان مرکزی اظهار داشت نگاه مسئولان استانی این استان نیز در خدمت رسانی به رئیس جمهور و هیأت دولت بوده و خدمت رسانی بدون توقف و تعطیلی را در اجرای طرح‌های عمرانی و خدمت رسانی به جامعه در دستور کار قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: عقب افتادگی ۱۰ ساله در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله عوامل فعالیت‌های شبانه روزی دولت بوده و مدیران استانی نیز باید برای جبران عقب افتادگی‌ها در استان این مهم را در دستور کار خود قرار دهند.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: این استان، با وجود اینکه استان پرجمعیت و پهناوری نیست، ولی دارای ظرفیت‌های بسیاری است که می‌توان با بهره گیری از این ظرفیت‌ها و هم افزایی هرچه بیشتر دستگاه‌ها مشکلات استان را برطرف کرد.

مخلص الائمه یادآور شد: هر انسان و جامعه زنده دارای ۲ شاکله جسمی و ظاهری و معنوی و درونی است که در صورتی که به شاکله جسمی و ظاهری آن آسیب وارد شود ولی شاکله معنوی آن سالم و قدرتمند باشد به آن موجودیت مقتدر و قدرتمند گفته می‌شود.

وی شاکله معنوی و هویت را عامل حرکت و پیشرفت جامعه دانست و ادامه داد: بانوان نقش مؤثری در ارتقای قدرت هویت یک جامعه برعهده دارند.

استاندار مرکزی گفت: اخلاق و فرهنگ در کنار سایر مولفه‌ها از جمله پیشینه، زبان، سابقه تاریخی و مشاهیر نقش مهمی در شکل دهی مؤلفه هویت نظام اجتماعی برعهده دارد.

مخلص الائمه افزود: زنان و بانوان جامعه بی تردید نقش مهمی در شکل گیری اخلاق و فرهنگ در جامعه داشته و در این زمینه پیشرو هستند.

مخلص الائمه اظهار کرد: نظام اداری استان مرکزی نظام اداری مبتنی بر مسئله محوری و نتیجه گرا بوده و تمام دستگاه‌های استان باید بر این اساس حرکت کنند.

وی ادامه داد: برخی از طرح‌های عمرانی استان مرکزی در راستای خدمت رسانی و بهره مندی مردم از مزایای این طرح‌ها به صورت شبانه روزی شده و برخی از این طرح‌ها در دولت سیزدهم پایان یافته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1177910

مهمترین اخبار ایران و جهان: