نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 09:11

تهیه بانک اطلاعاتی شهدای تشکل‌های مذهبی و مداحان استان سمنان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان تهیه بانک اطلاعاتی شهدای تشکل‌های مذهبی، هیأت‌ها و مداحان این استان را از وظایف کمیته تشکل‌های مذهبی عنوان کرد که در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام عباس عبداللهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان صبح امروز در جلسه کمیته تشکل‌های مذهبی ستاد کنگره شهدای استان با بیان اینکه طبق تصمیم استانداری مسؤولیت این کمیته به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شده است، اظهار کرد: مجموعه‌های قرآنی، هیأت‌ها و مؤسسات مذهبی ذیل این کمیته خواهند بود.

وی بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه، معاونت دارالقرآن و مؤسسات قرآنی اداره ارشاد، مواکب حسینی ستاد عتبات و عالیات، هیأت رزمندگان، شورای هیأت‌های مذهبی و بنیاد دعبل را از زیر مجموعه‌های مذهبی دانست که در کمیته تشکل‌های مذهبی کنگره فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان به شرح وظایف کمیته تشکل‌های مذهبی اشاره کرد و افزود: تشکیل و راه‌اندازی کمیته‌های مربوطه و جذب اعضای مورد نظر از بین سازمان‌ها و تشکل‌های مذهبی، تهیه بانک اطلاعاتی شهدای تشکل‌های مذهبی و هیأت‌ها و مداحان، تهیه شرح وظایف تشکل‌های مذهبی و اجرای برنامه‌ها از جمله شرح وظایف اعلام شده است.

مسؤول کمیته تشکل‌های مذهبی ستاد کنگره شهدای استان سمنان، برنامه‌ریزی به منظور تبیین نقش و جایگاه ستایشگران و تشکل‌های مذهبی در هشت سال دفاع مقدس، سرکشی از خانواده شهدای هیأت‌های و سایر تشکل‌های مذهبی را از دیگر وظایف کمیته‌های تشکل‌های مذهبی عنوان کرد.

عبداللهی ادامه داد: بر این اساس برنامه‌های طرح‌ریزی شده و قابل اجرا را باید با تخمین اعتبارات لازم فهرست کنیم و طبق برنامه زمان‌بندی شده تا اسفند سال جاری آن را انجام دهیم.

همچنین هر یک از اعضای حاضر در جلسه به بیان نظرات و پیشنهاد‌های خود در مورد فعالیت کمیته پرداختند.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1177298

مهمترین اخبار ایران و جهان: