نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 19:00

کشف و ضبط 56 تن انواع فرآورده‌های دامی غیربهداشتی در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از 56 تن مواد و فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و غیرقابل مصرف انسانی در یک ماه کشف، ضبط شد که از این مقدار 39 هزار کیلوگرم با اخذ حکم قضایی معدوم سازی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، امیرحسین بهداد مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد:تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ آغاز شده است وتا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به بازدیدهای بازرسان بهداشتی دامپزشکی  از مراکز تولید، فرآوری، بسته بندی وتوزیع فرآورده های خام دامی و همچنین بازدید از رستوران‌ها و غذاخوری‌ها در تمام ساعات شبانه روز بخشی از اقدامات انجام شده در ۳۰ روز (۱۳اسفند تا ۱۳ فروردین) را تشریح کرد.

بهداد گفت: بازرسان این اداره کل در تمام شهرستان‌ها در طی این مدت بیش از ۱۲ هزار و ۹۰۰ مورد بازرسی انجام داده اند که تعداد ۵۳۵ مورد اخطاریه بهداشتی صادر شده و پرونده ۴۹ واحد به علت تخلفات بهداشتی به مراجع قضایی ارسال شده است، همچنین در این مدت تعداد ۷ مرکز عرضه فرآورده خام دامی نیز به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور پلمب گردیدند.

مدیرکل دامپزشکی استان با اعلام  این مطلب که کارشناسان این اداره کل آمادگی کامل جهت رسیدگی به گزارشات مردمی در خصوص تخلفات بهداشتی دارند  تصریح کرد: سامانه تلفنی ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی در تمام شهرستان ها فعال بوده و در طی مدت اعلام شده بیش از ۲۶۰ مورد گزارش مردمی از طریق این سامانه ثبت و مورد رسیدگی قرار گرفتند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1132054

مهمترین اخبار ایران و جهان: