نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 19:52

رگبار شدید و رعد و برق همراه با کاهش دما برای البرز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از پیش بینی هوای سطح نارنجی البرز از روز چهارشنبه ۲۳ الی جمعه ۲۵ فروردین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، منوچهر غفاری، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز، در جمع اصحاب رسانه، گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از فعالیت سامانه بارشی تندری و سرد از چهارشنبه عصر تا جمعه عصر در منطقه البرز مرکزی می باشد که به موجب آن رگبار ساعتی و شدید باران و رعد و برق، بعضی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک، تگرگ، کاهش دما (۶ تا ۸ درجه سانتیگراد) مورد انتظار است.

وی خاطر نشان کرد: آبگرفتگی موقت و اختلال تردد، لغزندگی سطح جاده و ریزش سنگ و کاهش دید در ارتفاعات و جاده های کوهستانی، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، شکسته شدن شاخه های درختان و سقوط اجسام و تابلو های تبلیغاتی سست، خسارات ناشی از رخداد تگرگ از جمله مخاطرات این سامانه است.

مدیرکل مدیربت بحران استانداری البرز خطاب به اعضای پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان خاطر تصریح کرد: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در ارتفاعات و جاده های کوهستانی، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، تمهیدات لازم در صنعت کشاورزی برای جلوگیری از خسارات احتمالی به دلیل کاهش دما و تگرگ، محکم کردن سازه های سبک، تابلوهای تبلیغاتی، پوشش گلخانه ها و ... از جمله توصیه‌هایی است که باید مورد توجه مسؤولان ذیربط قرار گیرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1141954

مهمترین اخبار ایران و جهان: