نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 00:30

امامی که مثل سوره توحید در قرآن است+فیلم

مدیر حوزه علمیه مروی با اشاره به مناقب امام علی (ع) از سوی رسول خدا (ص)، درباره اینکه گرامی‌ترین مردمان نزد رسول خدا (ص) چه کسی بود، سخن گفت.

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس،‌ در سحرگاه نوزدهم ماه مبارک رمضان در ۱۴۰۴ سال پیش بزرگمردی از تبار اوصیا و ائمه هدی به دست شقی‌ترین بندگان در حالی در سجده نماز مورد ترور قرار گرفت که در حیات بشر هیچ گاه مانند امام علی (ع) را نخواهیم یافت. 

آیت‌الله محمدباقر تحریری در سخنانی با اشاره به فضایل امام علی (ع) در جمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه مروی درباره گرامی‌ترین مردمان نزد رسول خدا (ص) چه کسی بود، سخن به میان آورد که در ادامه می‌بینید:

 

 

«یا عَلُّی! مَثَلُکَ فِی الناس کَمثل سُورة ِ«قُل هُوَ اللهُ اَحَد» فَمَن قَرأها مرَّةً ، فکأنَّما قَرَأ ثُلثَ القُرآن، و َمَن قَرأها مَرَّتین، فکأنَّما قَرَأ ثُلثی القُرآن، وَ مَن قَرأها ثَلاثَ مَرّاتٍ فَکَأنَّما قَرأ القُرآن کُلَّه»؛ پیامبر خدا (ص) فرمود: ای علی جان ! مَثَل تو در میان این مردم مَثَل سوره «قل هو الله احد» است. هر کس یک بار این سوره را بخواند، مِثل آن است که یک سوم قرآن را خوانده است، هر کس دو بار این سوره را تلاوت کند، مِثل آن است که دو سوم قرآن را خوانده است، هر کس سه بار این سوره را بخواند، مِثل کسی است که تمام قرآن را خوانده است،

«و کَذلِک أنتَ یا علی! فَمَن اَحَبکَ بِقَلبه، فَقَد اَدرَکَ ثُلثَ الایمان،وَ مَن اَحَبکَ بِقَلبه وَ لِسانِه فَقَد اَدرَکَ ثُلثی الایمان وَ مَن اَحَبکَ بِقَلبه وَ لِسانِه و یَده فَقَد اَدرَکَ الایمان کُلَّهُ»؛ و تو هم یا علی! این طور هستی، اگر کسی تو را فقط با قلبش بخواند قلباً محب توست این شخص یک سوم ایمان را به دست آورده است. اگر کسی هم با قلبش و هم با زبانش تو را بخواند و به تو محبت ورزد، دو سوم ایمان را به دست آورده است. اگر کسی با قلبش تو را بخواند وبا زبان از تو دفاع کند و با اعضا و جوارح از تو پیروی کند، تمام ایمان را داراست.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1139910

مهمترین اخبار ایران و جهان: