نیوز سیتی!
06 فروردین 1402 - 13:55

۲۴۰ هزار اصفهانی با حمل و نقل عمومی سفر کردند

اصفهان- معاون حمل و نقل جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان از مسافرت ۲۴۰ هزار اصفهانی با استفاده از جمل و نقل عمومی به دیگر استان‌های کشور خبر داد.

محمدعلی صلواتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بر اساس ابلاغ استاندار اصفهان، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان به عنوان رئیس کمیته حمل و نقل و مدیریت راه‌های ستادخدمات سفر معرفی شد، اظهار داشت: برنامه ریزی منظمی در این زمینه طی سه ماه گذشته انجام شد و با همه بخش‌های دیگر از جمله اداره کل راه آهن، فرودگاه، پلیس راه، پلیس راهور و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان هماهنگی لازم صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فروش بلیت، زیباسازی پایانه‌های مختلف و اجرای برنامه‌های شاد و مناسب در پایانه‌ها نیز هماهنگی لازم انجام و برنامه‌ریزی‌ها به خوبی پیشرفت، ابراز داشت: این برنامه‌ها از قبل نور, ز آغاز و همچنین ادامه دارد.

معاون حمل و نقل جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با بیان اینکه در جاده‌ها نیز پویش «همسفر ایمن» را در دستور کار داریم، ادامه داد: این امر به کاهش تصادفات و رفع خستگی مسافران کمک قابل توجهی را دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل بار و مسافر در جاده‌های استان اصفهان از ۲۴ اسفند ماه تا ۵ فروردین ماه بالغ بر ۲۴۰ هزار و ۵۷۳ مسافر از طریق ناوگان عمومی به از مبدا استان اصفهان به مسافرت رفته‌اند، ادامه داد: این میزان سفر، معادل افزایش هفت درصدی را نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

صلواتی با بیان اینکه از مسافران درخواست داریم برای بازگشت به اصفهان زودتر نسبت به خرید بلیت اقدام کنند، افزود: در زمینه ارتقای ایمنی راه‌ها نیز گشت‌های امدادی با چراغ گردان در ساعات و نقاط مشخص مستقر شوند که این امر علاوه بر ایجاد امنیت خاطر باعث افزایش ایمنی جاده و کاهش تصادفات می‌شود.

وی با بیان اینکه ضروری است که رانندگان نسبت به رعایت قوانین رانندگی توجه داشته باشند، افزود: بهتر است به ازای هر ۲ ساعت رانندگی ۱۰ دقیقه استراحت انجام شود چرا که بیش از این منجر به خواب آلودگی راننده و وقوع حادثه خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1110798

مهمترین اخبار ایران و جهان: