نیوز سیتی!
06 فروردین 1402 - 10:44

تردد ۳ میلیون و ۸۳۷ هزار خودرو در محورهای خراسان‌شمالی/ سرعت غیرمجاز ۵.۷ درصد وسایل نقلیه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: تردد کل وسایل نقلیه در محورهای استان بیش از ۳ میلیون و ۸۳۷ هزار خودرو تا پایان چهارم فروردین بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمد مشتری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان ۴ فروردین امسال ۳۸۶ هزار و ۲۱۰ وسیله نقلیه به این استان وارد شده است که این موضوع افزایش ۱۰ درصدی تردد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

وی گفت: در این بازه زمانی، بیش از ۳۵۹ هزار خودرو از استان خارج شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی تردد کل وسایل نقلیه در محورهای استان را بیش از ۳ میلیون و ۸۳۷ هزار خودرو ذکر کرد و افزود: بیشترین آمار خروجی در این مدت مربوط به ۴ فروردین با خروج بیش از ۴۴ هزار خودرو همچنین محور پر ترافیک در ۲۴ساعت گذشته، چمن بید جنگل گلستان (چشمه خان) و آشخانه - بجنورد (بیدک) بوده است. 

وی اظهار داشت: طی شبانه روز گذشته، محورهای شیروان - بجنورد (بجنورد) و بالعکس، بجنورد - آشخانه بیدک) و شیروان بجنورد - سیساب، پر ترددترین محورهای استان به ثبت رسید. 

 مشتری با اشاره به این که ۴.۶۷ درصد ترددها در محورهای استان مربوط به خودروهای سنگین بوده است، ادامه داد: سرعت متوسط خودرو از ابتدای اجرای طرح نوروزی (۲۴ اسفند ۱۴۰۱) تا  ۴ فروردین امسال  ۸۱ کیلومتر در ساعت به ثبت رسیده است همچنین در این مدت ۵.۷ درصد وسایل نقلیه سرعت غیر مجاز داشته اند.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1110598

مهمترین اخبار ایران و جهان: