نیوز سیتی!
05 فروردین 1402 - 12:48

ورود 82 هزار گردشگر به ایلام

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری ایلام گفت: از ۱۵ اسفندماه سال گذشته تا چهارم فروردین ماه امسال ۸۲ هزار و ۳۲۰ نفر وارد استان شده و از جاذبه های تاریخی استان بازدید داشته اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، فرزاد شریفی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ایلام روز شنبه در نشست شورای راهبری تصادفات سفرهای نوروزی گفت: ۱۰۰ غرفه صنایع دستی در استان ایام نوروز برپا شده است.

وی با اشاره به این که ایلام در بحث اقامت جزو استان های گردشگر پذیر در کشور است افزود: ۳۸۴ هزار و ۸۰۹ نفر از جاذبه‌های توریستی و گردشگری استان بازدید و  ۶ هزار و ۳۲ نفر در واحدهای بوم‌گردی استان اقامت داشته اند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: در شهرستان های ایلام، ایوان، آبدانان، دره شهر، هلیلان و چرداول نوروزگاه ها با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و برگزاری نمایشگاه صنایع دستی برپا شده است.

شریفی گفت: محور اصلی اقامت بوم‌گردی در استان شهرستان دره شهر بوده است که ۳۵ بوم‌گردی در سطح شهرستان دره شهر فعالیت دارند.

وی ادامه داد: ۸۲ هزار و ۳۲۰ نفر از ۱۵ اسفندماه سال گذشته تا چهارم فروردین ماه ۱۴۰۲ وارد استان شده و از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان بازدید داشته اند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردگری و صنایع دستی استان ایلام با بیان اینکه تعداد اقامت های سال گذشته از ۲۸ اسفند تا چهارم فروردین حدود ۳۳ هزار و ۶۸۵ نفر بوده است، اظهار داشت: این میزان تاکنون در سال جاری ۴۷ هزار و ۲۰۰ نفر بوده که با رشد ۴۰ درصدی همراه بوده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1109354

مهمترین اخبار ایران و جهان: